Σήμα κινδύνου για το εαρινό εξάμηνο εκπέμπει η διοίκηση της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, καθώς η έλλειψη αιθουσών καθιστά αδύνατη την έναρξη των μαθημάτων στις 7 Φεβρουαρίου.
Το κτιριακό πρόβλημα επιδεινώνεται χρόνο με το χρόνο, με αποτέλεσμα να επικρατεί συνωστισμός στα αμφιθέατρα, ενώ φοιτητές κρατούν σημειώσεις ακόμη και όρθιοι.
Συνθήκες ασφυξίας επικρατούν στην Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου φοιτούν περίπου 4.000 φοιτητές. Οι ανεπαρκείς υποδομές, σε συνδυασμό με την αύξηση του αριθμού των εισακτέων, έχουν οδηγήσει σε διόγκωση των προβλημάτων τα τελευταία χρόνια. Μετά την έκτακτη συνεδρίασή της την περασμένη εβδομάδα, η Κοσμητεία προειδοποίησε πως η Παιδαγωγική Σχολή αδυνατεί να αρχίσει μαθήματα κατά το εαρινό εξάμηνο (στις 7 Φεβρουαρίου), εάν δε βρεθούν οι απαραίτητες αίθουσες. Οι ανάγκες για χώρους αυξάνονται το εαρινό εξάμηνο, καθώς προστίθενται τα μαθήματα των ειδικών επιστημόνων (ΠΔ 407/80), όπως αναφέρει στον «Α» η κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, Δήμητρα Κογκίδου.
«Σπάσιμο» των ακροατηρίων
Με το «σπάσιμο» των ακροατηρίων και τις δανεικές αίθουσες από άλλες σχολές (π. χ. Ιατρική, Πολυτεχνική) επιχειρείται η προσωρινή αντιμετώπιση του ζητήματος. Στο α' έτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης οι εισαγόμενοι, μέσω των πανελλήνιων εξετάσεων, και οι μετεγγραφόμενοι αγγίζουν τους 450. «Στα υποχρεωτικά μαθήματα τα ακροατήρια χωρίζονται σε δύο ομάδες», εξηγεί η κ. Κογκίδου, τονίζοντας πως υπάρχουν μαθήματα στα οποία παρακολουθούν όρθιοι φοιτητές.
Πέρυσι κατεδαφίστηκαν και τα λυόμενα, τα οποία, κατά κοινή ομολογία, βρίσκονταν σε άθλια κατάσταση. Φέτος οι φοιτητές μετακινούνται για τα μαθήματα είτε στον Πύργο είτε στο παλαιό κτίριο της οδού Αρχαιολογικού Μουσείου ή σε μικρές αίθουσες της Ιατρικής Σχολής που παραχωρήθηκαν φέτος. «Ελάχιστα μαθήματα γίνονται και στο μικρό αμφιθέατρο της Πολυτεχνικής, το οποίο όμως δεν είναι προσβάσιμο για τα παιδιά με αναπηρίες», προσθέτει η κ. Κογκίδου. Μάλιστα, για το τρέχον εξάμηνο «επιστρατεύτηκε» ακόμη και η αίθουσα εκδηλώσεων για τη διδασκαλία.
Σε επαφές και συναντήσεις με τις πρυτανικές αρχές, όπως επισημαίνει η κοσμητόρισσα, καταβλήθηκε προσπάθεια για την εξεύρεση λύσεων, αλλά καμία πρόταση δεν τελεσφόρησε. «Εμείς ζητούσαμε να γίνουν 2-3 λυόμενα, ως προσωρινή λύση, αλλά η εισήγηση δεν έγινε δεκτή, διότι ο προτεινόμενος χώρος προορίζεται για πράσινο», τονίζει η ίδια.
Εκτός ΕΣΠΑ
Την ίδια ώρα, η επέκταση της Παιδαγωγικής Σχολής, που θεωρείται έργο ύψιστης σημασίας, φέρεται να μην έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτηθεί. Με την ανακοίνωσή της, η Κοσμητεία ζητά από τις πρυτανικές αρχές να σχεδιαστεί μία αξιόπιστη μεσοπρόθεσμη λύση για την πλήρη κάλυψη των διδακτικών αναγκών της σχολής. Ωστόσο, το κτιριακό δεν είναι το μοναδικό «αγκάθι», καθώς η υποστελέχωση σε προσωπικό όλων των κατηγοριών, η μη απόσπαση του αναγκαίου αριθμού εκπαιδευτικών και η συνεχής αύξηση των εισακτέων δυσχεραίνουν τη λειτουργία και το διδακτικό έργο της Παιδαγωγικής.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου