Searching...

Αμφιδρόμηση της Πολυτεχνείου

Την αντιστροφή δύο λωρίδων της οδού Πολυτεχνείου συγκεκριμένες ώρες της μέρας, προκειμένου να «ανασάνει» η παραλιακή Κουντουριώτη, καταθέτει στο δήμο Θεσσαλονίκης ο καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ και βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας.
Η πρόταση αποτέλεσε αντικείμενο διπλωματικής εργασίας φοιτητών του, έτσι ώστε να τεκμηριωθεί αν μπορεί να εφαρμοστεί. Η λύση που προτείνεται, όπως επισημαίνει ο κ. Βούγιας, θα μειώσει κατά πολύ την κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται στην οδό Κουντουριώτη, τουλάχιστον κατά 40%. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση στις ουρές των οχημάτων αλλά και στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην είσοδο της οδού Κουντουριώτη, λόγω της στένωσής της μετά τη συμβολή της με την οδό Σαλαμίνος και μέχρι το σημείο όπου διασταυρώνεται με τη Βενιζέλου.

«Η εφαρμογή του συστήματος αντιστροφής κατεύθυνσης δύο λωρίδων κυκλοφορίας της οδού Πολυτεχνείου στις ώρες αιχμής ξεκινά από τον κόμβο των Δικαστηρίων και τελειώνει στην οδό Τσιμισκή στο ύψος της Ιωνος Δραγούμη. Η είσοδος των οχημάτων στις λωρίδες αντιστροφής γίνεται χωρίς σημαντικές αλλαγές στις υπάρχουσες κινήσεις καθώς και στη σηματοδότηση», περιγράφεται στη διπλωματική εργασία των Κωνσταντίνου Καζούλα και Βασίλη Σιαπέρα.
Οπως σημειώνεται, στο σημείο έναρξης του μέτρου οι οδοί που θα τροφοδοτούν την Πολυτεχνείου είναι η 26ης Οκτωβρίου και η Π. Σ. Σταθμού. Στην πορεία του μέτρου και περίπου στα μέσα του συνολικού μήκους της αμφιδρόμησης, η Πολυτεχνείου θα δέχεται επίσης κυκλοφορία από τις οδούς Δωδεκανήσου και Σαλαμίνος. Η έξοδος από το αντίστροφο ρεύμα στον κόμβο Τσιμισκή – Δραγούμη (πέρας μέτρου) γίνεται με υποχρεωτική πορεία δεξιάς στροφής.
Οι αντιστρεφόμενες λωρίδες, όπως επισημαίνεται στη διπλωματική εργασία, θα διαχωρίζονται από τις υπόλοιπες με την τοποθέτηση πλαστικών κώνων. Ο συγκεκριμένος τρόπος διαχωρισμού είναι ο καταλληλότερος για την περίπτωση, λόγω της περιορισμένης χρονικής διάρκειας ισχύος του μέτρου και του μικρού σχετικά μήκους του αντιστρεφόμενου τμήματος. Μονιμότεροι τρόποι διαχωρισμού, όπως μάτια γάτας ή κράσπεδα, εκτός του αυξημένου κόστους, δεν κρίνονται λειτουργικοί.
Κατά την πορεία της αντίστροφης κατεύθυνσης και στα σημεία διασταύρωσης με τις κάθετες οδούς, θα προστεθούν δύο σηματοδότες. Ο πρώτος θα τοποθετηθεί στον κόμβο της οδού Πολυτεχνείου με Σαλαμίνος και ο δεύτερος στον κόμβο Τσιμισκή – Ιωνος Δραγούμη.
Στον κόμβο της Πολυτεχνείου με Σαλαμίνος και Δωδεκανήσου επιβάλλεται η απαγόρευση της αριστερής στροφής από την οδό Τσιμισκή στην οδό Σαλαμίνος, ώστε να μη διασταυρώνονται οι κινήσεις των αντίθετων κατευθύνσεων που εκτελούνται στην ίδια φάση. Ετσι αποφεύγονται οι πολύ αυξημένες πιθανότητες πλάγιας και μετωπικής σύγκρουσης, ενώ παράλληλα αποφεύγονται οι μεγάλες ουρές επί της Τσιμισκή και δεν εμποδίζεται περαιτέρω η εξυπηρέτηση της ευθείας κίνησης προς τα δυτικά.
Τοποθετούνται ενημερωτικές πινακίδες σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου σε όλο το μήκος του, ωστόσο, χωρίς τη συμβολή της Τροχαίας, δεν είναι δυνατό να διασφαλιστεί η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία του. Η συνεχής παρουσία τροχονόμων θα διευκολύνει την κίνηση και θα μειώσει κατά το δυνατό τον κίνδυνο ατυχημάτων, ιδιαίτερα κατά την έναρξη το μεσημέρι και τη λήξη το απόγευμα του μέτρου. Ο μικρός αριθμός των κρίσιμων κόμβων δε θα απαιτήσει μεγάλο αριθμό τροχονόμων.

«Εχω καταθέσει την πρόταση, που επεξεργάστηκαν φοιτητές μου, στο δήμο Θεσσαλονίκης. Πιστεύω ότι δίνει λύση στο χρόνιο πρόβλημα των μεγάλων καθυστερήσεων που παρατηρούνται κάθε μέρα στη δυτική είσοδο της πόλης και ταλαιπωρούν τους Θεσσαλονικείς που επιστρέφουν από την εργασία τους. Πιστεύω ότι η σημερινή διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία έχει δείξει αποφασιστικότητα στην υλοποίηση έξυπνων και άμεσων ρυθμίσεων χωρίς υψηλό κόστος, θα την υλοποιήσει έστω και δοκιμαστικά», σημειώνει ο κ. Βούγιας.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι η λύση μπορεί να εφαρμόζεται είτε για συγκεκριμένες ώρες της μέρας, για παράδειγμα από τις 2 το μεσημέρι μέχρι τις 6 το απόγευμα, με τη βοήθεια της Τροχαίας, είτε μόνιμα, με τη χρήση πλαστικών πασσάλων που θα διαχωρίζουν την κυκλοφορία (όπως στην οδό Μητροπόλεως). «Ούτως ή άλλως, οι λωρίδες της οδού Πολυτεχνείου, οι οποίες μπορούν να αντιστραφούν, σήμερα καταλαμβάνονται και από παράνομη στάθμευση. Σε κάθε περίπτωση, το μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί πολύ εύκολα, έστω και πιλοτικά», καταλήγει ο κ. Βούγιας.
«Εξετάζουμε όλες τις προτάσεις που αφορούν την ανακούφιση από το κυκλοφοριακό. Για μας, η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και στο πλαίσιο αυτό θα εξετάσουμε και αυτήν την πρόταση», σημειώνει ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Κουράκης.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!