Δημοπρατείται τις επόμενες μέρες, αφού εντάχθηκε πλέον στο ΕΣΠΑ με 38,7 εκατ. ευρώ, η αναβάθμιση του διαδρόμου προσαπογειώσεων «10-28» του αεροδρομίου «Μακεδονία». Ο αναβαθμισμένος διάδρομος θα έρθει να «κουμπώσει» στο μεγαλεπήβολο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, την επέκταση δηλαδή του διαδρόμου «10-28» κατά περίπου 1.000 μέτρα μέσα στη θάλασσα.
Τα δύο έργα, που υπολογίζεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2013, θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα του αεροδρομίου «Μακεδονία», το οποίο θα μπορεί να φιλοξενεί περισσότερες πτήσεις, ακόμη και υπερατλαντικές, που σήμερα είναι αδύνατον να πραγματοποιηθούν λόγω ελλιπών υποδομών. Πρακτικά, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να υποδέχεται με ασφάλεια όλους τους τύπους αεροσκαφών που κυκλοφορούν σήμερα.
Στα οφέλη που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των έργων συγκαταλέγονται η αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης του αεροδρομίου «Μακεδονία», αλλά και η καθιέρωση δρομολογίων μακρινών αποστάσεων. Επίσης, μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης και αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων «10-28», σε συνδυασμό με το σύστημα ενόργανης προσγείωσης και αυτόματης προσέγγισης ILS 2 που είναι εγκατεστημένο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», θα μπορούν να πραγματοποιούνται προσγειώσεις αεροπλάνων ακόμη και όταν επικρατεί ομίχλη και χαμηλή νέφωση και έτσι θα μειωθούν σημαντικά οι μέρες κατά τις οποίες το αεροδρόμιο κλείνει.
Επιπλέον, οι περιοχές που βρίσκονται βόρεια του αεροδρομίου και σήμερα «υποφέρουν» από το θόρυβο των αεροπλάνων (Ν. Ρύσιο, Καρδία, Τρίλοφος, Πλαγιάρι κ.λπ.) θα «ανακουφιστούν», καθώς τόσο η διαδικασία προσγείωσης όσο και η διαδικασία απογείωσης θα γίνονται από την πλευρά της θάλασσας. Κι αυτό καθώς ο διάδρομος προσαπογειώσεων «10 - 34» που χρησιμοποιείται σήμερα θα λειτουργεί ως εφεδρικός, τις μέρες δηλαδή που το αεροδρόμιο θα έχει μεγάλη κίνηση αλλά και τις μέρες που θα σημειώνεται μεγάλος κυματισμός και θα εμποδίζεται η προσγείωση των αεροπλάνων στο διάδρομο εντός της θάλασσας. Η επέκταση του διαδρόμου «10 - 28» γίνεται μέσα στη θάλασσα, σε μήκος 1.000 μέτρων και πλάτος 450 μέτρων.
Αξιοσημείωτο είναι πάντως το γεγονός ότι, χωρίς την αναβάθμιση του υφιστάμενου τμήματος του «10-28», που πρόκειται να δημοπρατηθεί άμεσα, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει η επέκταση στη θάλασσα.
Στο έργο της αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων είχε αναφερθεί στο τέλος του περασμένου Αυγούστου, σε επιτόπια επίσκεψή του, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης. Τότε είχε επισημάνει ότι μαζί με την επέκταση αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας έργο για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ είχε δεσμευτεί ότι θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα προκηρυχθεί, ώστε να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2013, μαζί με την επέκταση.
Το έργο που πρόκειται να προκηρυχθεί περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου «10-28», ώστε ο νέος, εκτεταμένος διάδρομος να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά, να διαθέτει ομοιόμορφη αντοχή και ενιαία, σύγχρονη φωτοσήμανση.
Οπως εξηγεί ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία», Αχιλλέας Τοπούζας, η αναβάθμιση του υφιστάμενου τμήματος του διαδρόμου «10-28» εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περί τους έξι μήνες, ωστόσο θα καταβληθούν προσπάθειες για να ολοκληρωθούν συντομότερα οι εργασίες. Πάντως, κατά τη διάρκεια της αναβάθμισης, όπως υπογραμμίζει ο κ. Τοπούζας, το αεροδρόμιο δεν πρόκειται να κλείσει, καθώς θα λειτουργεί με το βοηθητικό τροχιόδρομο.
Οσο για τις δυνατότητες του αεροδρομίου «Μακεδονία», ο κ. Τοπούζας λέει ότι μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι 140 πτήσεις την ημέρα, στόχο τον οποίο «πιάνει» τα καλοκαίρια. «Το 2011, εξυπηρετήσαμε 4,156 εκατ. επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 1,35% σε σχέση με το 2010. Μάλιστα, είχαμε αύξηση 10% στον εισερχόμενο τουρισμό. Σε αυτό βέβαια βοήθησαν οι ξένες αεροπορικές εταιρίες που άρχισαν να επιχειρούν από τη Θεσσαλονίκη. Γενικά, πάντως, πήγαμε πολύ καλά, σε σχέση μάλιστα και με τις γενικότερες συνθήκες. Με την ολοκλήρωση των δύο έργων το αεροδρόμιο “Μακεδονία” θα “απογειωθεί”, κάτι το οποίο θα συμβάλει στο να καταστεί η Θεσσαλονίκη τουριστικός προορισμός, στόχο για τον οποίο προσπαθούμε όλοι», κατέληξε ο κ. Τοπούζας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου