Η ιστορία
Μερικά χρόνια πριν η Ryanair ήταν μια μικροσκοπική, ιρλανδική εταιρία που προσπαθούσε ανεπιτυχώς να ανταγωνιστεί με την Aer Lingus που χρησιμοποιούσε μια χούφτα παλιά turboprop αεροπλάνα.Ομως, το 2003 το μερίδιο της στην αγορά είναι τόσο υψηλό που υπολογίζεται ότι η επιχείρηση αξίζει περισσότερο από τη British Airways.
Το απίθανο επιχειρησιακό πρότυπο και η πολιτική πωλήσεων που έφτανε να διαθέτει θέσεις ακόμη και με 99 πένες "ταράζει" την αγορά.
Οι φτηνές θέσεις διατίθενταν για πτήσεις σε περιφερειακά -φτηνά αεροδρόμια σε αρκετά μεγάλες απιοστάσεις από τις πόλεις.
Με την πολιτική αυτή η Ryanair έχει γίνει η πιό κερδοφόρα αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη. Είναι επίσης η εταιρία με "σκληρή" πολιτικη όσον αφορα τις σχέσεις της με τους επιβάτες και τους υπαλλήλους της.Δεν προβλέπει ιδιαίτερη εξυπηρέτηση για όταν καθυστερούν η ακυρώνονται οι πτήσεις της.Οι εργασιακές σχέσεις,δεν χαρακτηρίζονται από τις καλύτερες αλλά το απότέλεσμα σ' αυτές τις περιπτώσεις μετράει και αυτό κατατάσσει τον επικεφαλής Michael O ′ Leary στο κατάλογο με τα πιο χαρισματικά στελέχη εταιριών.
Απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο Στάντστεντ του βόρειου Λονδίνου, τη βελγική πόλη Σαρλερουά κοντά στις Βρυξέλλες, την πρωτεύουσα της Νορβηγίας Οσλο και την πρωτεύουσα της Σουηδίας Στοκχόλμη αποκτά η Θεσσαλονίκη από τον προσεχή Απρίλιο. Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μπαίνει στο δίκτυο της Ryanair, της γνωστής ιρλανδικής εταιρίας χαμηλού κόστους, και η σχετική επίσημη ανακοίνωση αναμένεται την προσεχή Παρασκευή.
Η συμφωνία έκλεισε οριστικά και αμετάκλητα χτες, όταν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ως πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης υπέγραψε τη σχετική συμφωνία με τη γνωστή αεροπορική εταιρία. Η συμφωνία προβλέπει την καθιέρωση τριών πτήσεων την εβδομάδα σε 12μηνη βάση από τη Θεσσαλονίκη για Λονδίνο και Σαρλερουά και δύο πτήσεων την εβδομάδα από το «Μακεδονία» για Οσλο και Στοκχόλμη για έξι μήνες, από τον Απρίλιο μέχρι το Σεπτέμβριο. Η διάρκεια της συμφωνίας είναι τριετής, η διακίνηση προβλέπεται να διαμορφωθεί στους 100.000 επιβάτες το χρόνο και η ιρλανδική εταιρία θα εισπράξει περί τις 350.000 ευρώ ετησίως, 29.500 ευρώ το μήνα, δηλαδή περίπου 1.000 ευρώ την ημέρα.
Οπως δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης, ο δήμος Θεσσαλονίκης μπαίνει μπροστά για την τόνωση της εξωστρέφειας και της τουριστικής κίνησης της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ, που έχει ήδη επαναδραστηριοποιηθεί και στον οποίο συμμετέχουν ακόμη -μεταξύ άλλων- η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το ΕΒΕΘ, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, η Ενωση Ξενοδόχων, ενώ στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας με τη Ryanair αναμένεται να συμμετάσχουν και οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής. «Είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε όπως κινούνται όλοι στη σημερινή εποχή, ώστε να μη μείνει η πόλη πίσω από τις εξελίξεις», επισημαίνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι η δεύτερη κίνηση για την προσέλκυση τουρισμού στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή θα γίνει στο πεδίο της κρουαζιέρας.
Στο Ισραήλ
Στις 8 και 9 Φεβρουαρίου ο Γ. Μπουτάρης θα βρεθεί στο Ισραήλ επικεφαλής αντιπροσωπείας της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να συζητήσει την ένταξη της Θεσσαλονίκης στο χάρτη των κρουαζιερόπλοιων που ξεκινούν από τη συγκεκριμένη χώρα. Αλλωστε, τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των πολιτών του Ισραήλ που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη έχει αυξηθεί θεαματικά, καθώς η πόλη είναι εξαιρετικά σημαντική στον εβραϊκό χάρτη λόγω της εβραϊκής κοινότητας που ήταν πολυπληθής και άκμασε επί αιώνες δίπλα στο Θερμαϊκό μέχρι το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου