Συγχωνεύσεις διθέσιων σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κυρίως στη Δυτική Θεσσαλονίκη αλλά και συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ προετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.
Στο στόχαστρο, κατά τις επιταγές του ΔΝΤ, μπαίνουν, σύμφωνα με τις δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας Ευ. Χριστοφιλοπούλου, και τα σχολεία που βρίσκονται σε χωριά, τα οποία έχουν απόσταση έως πέντε χιλιόμετρα το ένα από το άλλο. Άλλωστε, όπως η ίδια εξήγησε, "τα πολυθέσια σχολεία προσφέρουν καλύτερη εκπαίδευση".
Συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά υπό την "κηδεμονία του ΔΝΤ", τα σχολεία της γειτονιάς μετατρέπονται σε απρόσωπα σουπερμάρκετ και αναμένεται να κλείσουν περισσότερα από 300 σχολεία σε όλη τη χώρα. Γι’ αυτό και την Τετάρτη ο εκπαιδευτικοί διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.
Τα διθέσια δημοτικά της Δυτικής Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, στον νομό λειτουργούν τα διθέσια δημοτικά σχολεία της Ελεούσας (λίγο μετά τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου) και στην επαρχία Λαγκαδά στον Ευαγγελισμό, την Καλαμωτή, τον Μελλισουργό, το Μόδι, τη Νυμφόπετρα και την Όσσα. Υπάρχει επίσης το τριθέσιο δημοτικό σχολείο Ανάληψης. Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη ως διθέσιο λειτουργεί το δημοτικό σχολείο Λακκιάς.
"Κανένα γυμνάσιο, λύκειο ή ΕΠΑΛ στον Λαγκαδά, τη Μυγδονία ή την Άσσηρο δεν πρόκειται να καταργηθεί", δήλωσε ο αιρετός και πρόεδρος της Ε’ ΕΛΜΕ Σάκης Φιλάκης μετά τη συνάντηση που είχε με τον δήμαρχο Λαγκαδά Ι. Αναστασιάδη.
Ο προϊστάμενος της περιφέρειας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Θ. Καρτσιώτης ξεκαθάρισε ότι "οι περιπτώσεις συγχώνευσης σχολείων που θα συζητηθούν, και αυτό μετά τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι αυτές στις οποίες τα σχολεία βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους". Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και ορισμένα από τα διθέσια δημοτικά της περιοχής του Λαγκαδά.
Τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις
Τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις σχολείων είναι η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, η συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης.
Το υπουργείο σημειώνει ότι η τελική πρόταση θα συνδιαμορφωθεί με τους δημάρχους, ωστόσο δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη τι ακριβώς θα γίνει με τα σχολεία που βρίσκονται στις ορεινές και τις μικρές νησιωτικές περιοχές.
Λουκέτο σε 300 σχολεία
Το πέρασμα του "Καλλικράτη" στα σχολεία θα είναι... φονικό! Εκατοντάδες σχολεία θα βάλουν λουκέτο, οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών ανατρέπονται και για πρώτη φορά μπαίνει στην ατζέντα θέμα αύξησης του ωραρίου καθηγητών και δασκάλων, ενώ η σχολική μονάδα τίθεται υπό την κηδεμονία της "κοινωνικής λογοδοσίας", η οποία αμφισβητείται ήδη από πολλούς.
"Δεν πρέπει να γίνει καμία συγχώνευση ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές", εξήγησε το μέλος του δσ της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκης. Όπως εκτιμούν τα στελέχη της ΟΛΜΕ, "τα σχολεία που θα καταργηθούν σε όλη τη χώρα θα ξεπεράσουν τα 300. Ήδη εξετάζεται το ενδεχόμενο στην Αττική να συγχωνευθούν σχολικές μονάδες με λιγότερους από 130 μαθητές". Σύμφωνα με την ανακοίνωση των συνδικαλιστικών φορέων δασκάλων και καθηγητών, "η κυβέρνηση διαλύει τη δωρεάν και δημόσια παιδεία, καταργεί τα σχολεία της γειτονιάς ή της κοινότητας, και δίνει τη θέση τους σε πολυπληθή, απρόσωπα και μαζικά πολυδύναμα σχολικά κέντρα".
Το μεσημέρι της Τετάρτης καθηγητές και δάσκαλοι θα συγκεντρωθούν έξω από το υπουργείο Παιδείας, ενώ θα κηρυχθούν πανελλαδικά τρίωρες στάσεις εργασίας στην πρωινή (11.00-13.00) και στην απογευματινή (14.00-17.00) βάρδια.Οι καθηγητές της ιταλικής γλώσσας διαμαρτύρονται για τα πολυπληθή κενά στον κλάδο τους που έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να παραμένουν προαύλιο, αντί να κάνουν μάθημα. Σχετική επιστολή στην υπουργό Παιδείας έστειλε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Π. Ψωμιάδης, αναφέροντας ότι από τους 35.000 μαθητές ιταλικής, οι 20.000 παραμένουν στα προαύλια χωρίς καθηγητή, τη στιγμή που θέση του υπουργείου είναι πως δεν μπορεί να καλύψει τα κενά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου