Searching...

Ανακαινίζεται!


Σύντομα θα αρχίσει να αλλάζει όψη η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης. Ενταξη σε χρηματοδότηση εντός του τρέχοντος μήνα, δημοπράτηση τον Απρίλιο και εγκατάσταση εργολάβου μέσα στο φθινόπωρο. Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα που δίνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, για την αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, ενός σημαντικότατου για τη Θεσσαλονίκη έργου, που προβλέπει την ανισοπεδοποίηση των έξι κόμβων που υπάρχουν στη δυτική πλευρά του οδικού άξονα και την κατάργηση των φαναριών.
Μέχρι το καλοκαίρι, εξάλλου, το δρόμο της δημοπράτησης αναμένεται να πάρουν δύο ακόμη έργα, με τα οποία θα αναμορφωθεί η περιφερειακή οδός σε όλο της το μήκος. Επιπλέον, θα διαπλατυνθεί κατά μία λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών.
Τα έργα θα συμβάλουν στην αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της περιφερειακής οδού, η οποία δε θα έχει πουθενά φανάρια, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι θα αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας του δρόμου, που σήμερα, κατά γενική ομολογία, είναι επικίνδυνος.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι για όλα τα έργα υπάρχουν θετικές γνωμοδοτήσεις από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, αλλά και εγκρίσεις από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να δημοπρατηθούν μέχρι το φθινόπωρο όλα τα τμήματα, με το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα περίπου 600 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από το ΕΣΠΑ και μέχρι το τέλος του έτους είναι δυνατό να υπάρχει σε όλα ανάδοχος.

Το έργο αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής οριοθετείται μεταξύ των κόμβων Κ5 (νοσοκομείο «Παπαγεωργίου») και Κ16 (Λαχαναγορά), σε μήκος περίπου 8 χιλιομέτρων. Στο έργο δεν περιλαμβάνεται η ανισοπεδοποίηση του Κ16, που έχει ήδη δημοπρατηθεί για κατασκευή ως ανεξάρτητο έργο.
Οι έξι κόμβοι που θα ανισοπεδοποιηθούν βρίσκονται: Μοναστηρίου και 3ης Σεπτεμβρίου (Ελευθέρια), Μαιάνδρου (Εύοσμος), Ολυμπιάδος (Εύοσμος), Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη), Λαγκαδά και Σταυρουπόλεως, 25ης Μαρτίου (Πολίχνη).
Το συνολικό πλάτος της αρτηρίας θα διατηρηθεί ως έχει, αλλά τοπικά, όπου απαιτηθεί, θα προστεθεί μια λωρίδα για την εξυπηρέτηση των στρεφουσών κινήσεων στους κόμβους. Το επιπλέον πλάτος που θα απαιτηθεί τοπικά μπορεί να εξασφαλιστεί κατά περίπτωση με εκμετάλλευση της ζώνης μεταξύ αρτηρίας και παραδρόμων, του πλάτους της κεντρικής νησίδας στην περιοχή των κόμβων και με περιορισμένες απαλλοτριώσεις.
Η αναβάθμιση του δυτικού τμήματος της περιφερειακής οδού και η κατάργηση των φαναριών, πέραν των άμεσων κυκλοφοριακών στόχων, έχει ιδιαίτερη σημασία για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της δυτικής περιοχής της πόλης.
Σημειωτέον ότι κατά τη φάση κατασκευής δεν πρόκειται να κλείσει η περιφερειακή οδός, καθώς στις μελέτες υπάρχουν προβλέψεις ώστε ο δρόμος να βρίσκεται σε διαρκή λειτουργία, προκειμένου να μην υπάρξει κυκλοφοριακή ασφυξία στη Θεσσαλονίκη.

Η αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής οδού δεν είναι το μόνο έργο που θα προχωρήσει. Ετσι, για την αναβάθμιση του ανατολικού τμήματος, από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» (κόμβος 5) μέχρι την Καλαμαριά (κόμβος 12), προβλέπονται δύο έργα.
Το ένα έργο αφορά το τμήμα από τον Κ5 μέχρι τον Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα), μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων. Σε αυτό το τμήμα της περιφερειακής κρίνονται απαραίτητες πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας, κάτι το οποίο θα επιτευχθεί μέσω της κατασκευής υπερυψωμένης αρτηρίας ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή μέσω γέφυρας.
Η υπερυψωμένη λεωφόρος θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος δύο συν δύο λωρίδων κυκλοφορίας με ΛΕΑ, θα έχει εύρος ανάλογο με την υπάρχουσα περιφερειακή και σε μήκος 4.072 μέτρων θα αποτελείται αποκλειστικά από οδογέφυρα. Περιλαμβάνει επίσης δίδυμη σήραγγα μήκους 600 μέτρων στην περιοχή της Κηπούπολης, καθώς και στέγαστρα όπου απαιτούνται.
Η κυκλοφοριακή σύνδεση της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου με την ισόγεια εσωτερική περιφερειακή θα γίνεται στον κόμβο στο νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», στον κόμβο στα Κωνσταντινουπολίτικα και ενδιάμεσα στο σύμπλεγμα των κόμβων Τριανδρίας - Τούμπας (Κ8 - Κ9). Προβλέπεται, επίσης, να κατασκευαστούν πεζογέφυρες.
Με τη λειτουργία της υπερυψωμένης αρτηρίας θα διαχωρίζεται η διαμπερής από την τοπική κυκλοφορία (αυτή που γίνεται μεταξύ των κόμβων). Δηλαδή, όσοι έρχονται από τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό και κατευθύνονται προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ή τη Χαλκιδική δε θα μπαίνουν στην ανατολική περιφερειακή, αλλά στη νέα αρτηρία. Ετσι, θα εξασφαλιστεί η ανακούφιση της περιφερειακής, που έχει φτάσει στα όρια κορεσμού, καθώς και η αποφόρτιση των κάθετων οδών.

Για το υπόλοιπο τμήμα της ανατολικής περιφερειακής οδού, από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι την Καλαμαριά, μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων, προβλέπεται διαπλάτυνση κατά μία λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας, με ΛΕΑ ή αντίστοιχες εσοχές έκτακτης ανάγκης, καθώς και η ανακατασκευή του κόμβου Κ11 (Πυλαίας - Πανοράματος).
Μετά τη διαπλάτυνση θα υπάρχουν, δηλαδή, τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Η διαπλάτυνση θα γίνει αμφίπλευρα και θα απαιτήσει τη μετάθεση και κατά τμήματα τoν ανασχεδιασμό του παράπλευρου δικτύου, την ανακατασκευή της γέφυρας της οδού Τζων Κέννεντυ (Πυλαίας – Πανοράματος) και τη διαπλάτυνση πέντε κάτω διαβάσεων στις οδούς 17ης Νοεμβρίου, Μπουμπουλίνας, Εγνατία - Κ11, Γρυπάρη και Ερατούς.
Δημοπράτηση, όμως, θα γίνει και για τη διαπλάτυνση - αναβάθμιση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιών, από τον Κ12 (Καλαμαριά) μέχρι τον κόμβο του αεροδρομίου «Μακεδονία», σε μήκος περίπου 9 χλμ. Η μελέτη προβλέπει τη διαπλάτυνση του δρόμου κατά μία λωρίδα εκατέρωθεν, με πρόβλεψη πλήρους παράπλευρου δικτύου και κόμβων, καθώς και αναβάθμιση υφιστάμενων κόμβων της αρτηρίας και των υπόλοιπων ισόπεδων προσβάσεων.

Η δημοπράτηση των έργων βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία, από τη στιγμή που υπάρχουν περιβαλλοντικές εγκρίσεις, σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης. Ο ίδιος δίνει τα εύσημα στα στελέχη της «Εγνατία Οδός» ΑΕ, που ολοκλήρωσε τις μελέτες, αλλά και στα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, που από κοινού συνέβαλαν αποφασιστικά στην ωρίμανση των έργων, έτσι ώστε να βρισκόμαστε πλέον στη φάση των εντάξεων στο ΕΣΠΑ και των δημοπρατήσεων.
«Στην Ελλάδα, και ειδικά στη Θεσσαλονίκη, όταν έχουμε κοινούς στόχους και δουλεύουμε συντονισμένα, μπορούμε να έχουμε γρήγορα και σημαντικά θετικά αποτελέσματα», υπογραμμίζει ο κ. Μαγκριώτης. Καταλήγοντας, επισημαίνει ότι πρόκειται για έργα πολλαπλώς ωφέλιμα, τόσο σε κυκλοφοριακό, όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο, καθώς μειώνουν το κόστος και το χρόνο των μετακινήσεων και ταυτόχρονα αυξάνουν το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, αλλά και γενικότερα την ποιότητα ζωής των πολιτών. «Ειδικά η ανισοπεδοποίηση των κόμβων στη δυτική Θεσσαλονίκη είναι έργο λυτρωτικό», καταλήγει ο υφυπουργός Υποδομών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!