Ο δήμος Θεσσαλονίκης προωθεί τη δημιουργία επτά νέων χώρων στάθμευσης για μηχανές. Οι χώροι αυτοί θα βρίσκονται, κατά κύριο λόγο, πέριξ της λεωφόρου Νίκης. Στόχος είναι σε πρώτη φάση να σταματήσει να «πνίγεται» από τα μηχανάκια ο «καθρέφτης» της πόλης, η παραλία της, αφού ο σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή νέων χώρων στάθμευσης δικύκλων και σε άλλες περιοχές.
Οι νέοι χώροι, επτά τον αριθμό, θα βρίσκονται: 1) Στη λεωφόρο Νίκης, στο ύψος της πλατείας Αριστοτέλους και πριν από την οδό Πλουτάρχου, 2) στην οδό Πλουτάρχου, στα όριά της με την Παραλία, 3) στην οδό Καρόλου Ντηλ, επίσης στα όρια με την παραλία, 4) στην οδό Αγίας Σοφίας, από την Τσιμισκή προς τη Μητροπόλεως, στην πλευρά των ζυγών αριθμών (που σήμερα έχει μετατραπεί σε αυτοσχέδια πιάτσα ταξί), 5) στην οδό Μητροπολίτου Ιωσήφ, επίσης στα όρια με την παραλία, 6) στην οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού, στο ύψος της Αποστολικής Εκκλησίας, 7) στην οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού 34 και 8) στην οδό Δημητρίου Γούναρη, στο ύψος της λεωφόρου Νίκης.
Στο αρχικό πλάνο του δήμου ήταν να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης δικύκλων και στην οδό Λασσάνη, ο δρόμος ωστόσο μετατράπηκε σε ήπιας κυκλοφορίας και το σχετικό σχέδιο εγκαταλείφθηκε.
Σημειωτέον ότι για τη διαμόρφωση των συγκεκριμένων πάρκινγκ θα καταργηθούν περί τις 30 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ωστόσο το όφελος για τους δικυκλιστές και κατ' επέκταση για όλη την πόλη θα είναι πολύ μεγάλο, αφού οι θέσεις που θα δημιουργηθούν για τις μηχανές θα είναι εκατοντάδες.
«Στοχεύουμε, σε πρώτη φάση, να αποσυμφορήσουμε την παραλιακή από τα μηχανάκια που παρκάρουν άναρχα οπουδήποτε, γι' αυτό και οι περισσότεροι από τους χώρους τους οποίους επιλέξαμε για να διαμορφωθούν ως στάθμευσης δικύκλων βρίσκονται στα κάθετα στενά», αναφέρει ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα Κυκλοφορίας, Στάθμευσης και Οδικής Σήμανσης Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος.
Ο ίδιος προσθέτει ότι, μετά τη δημιουργία των συγκεκριμένων χώρων, θα υπάρξει αυστηρότερη αστυνόμευση από τη Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης των δικυκλιστών, αλλά και απαίτηση για απομάκρυνση των δικύκλων από την Παραλία.
«Η διαμόρφωση των οκτώ χώρων σε πάρκινγκ δικύκλων είναι μόνον η αρχή, αφού σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη σχετική δράση και σε άλλες περιοχές. Ετσι, σειρά θα πάρει η Αγίου Δημητρίου, όπου λόγω των φοιτητών που διαμένουν και διασκεδάζουν στην περιοχή, υπάρχει μεγάλη συσσώρευση δικύκλων», καταλήγει ο κ. Δημαρέλος.
Η δράση αντιμετωπίζεται θετικά από τους πεζούς, αφού θα συνδράμει ώστε να απελευθερωθούν πεζοδρόμια και πλατείες και, αν όχι να μπει τάξη, τουλάχιστον να περιοριστεί ο χώρος που καταλαμβάνουν από τους πεζούς τα δίκυκλα.
«Η πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης είναι σαφώς θετική. Ωστόσο, επειδή σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα χρειάζονται χιλιάδες θέσεις για τα δίκυκλα, θα έπρεπε να γίνουν ενέργειες για τη συνολική λύση του προβλήματος», αναφέρει πρόεδρος της Ενωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, Γρηγόρης Μαυράκης. Ο ίδιος εξηγεί ότι θα μπορούσε να γίνει ένα μεγάλης έκτασης έργο, ενδεχομένως από το υπουργείο Υποδομών ή μέσω σύμπραξης των δήμων, ώστε χώροι στάθμευσης δικύκλων να διαμορφωθούν σε όλη τη Θεσσαλονίκη. «Ενα τέτοιου είδους έργο θα βελτίωνε σημαντικά την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, με σχετικά μικρό κόστος. Ωστόσο η υλοποίησή του απαιτεί πολιτική βούληση», καταλήγει ο κ. Μαυράκης.