Προσωρινή λύση, χάρη στην οποία οι επιβάτες του ΟΑΣΘ θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους τα λεωφορεία του Οργανισμού μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου, βρέθηκε χτες.
Ανάσα ανακούφισης, έστω και προσωρινή, μπορούν να πάρουν οι επιβάτες του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, αφού έστω και στο παρά πέντε βρέθηκε λύση και ο ΟΑΣΘ δε θα διακόψει τα δρομολόγιά του από μεθαύριο. Ο Οργανισμός διαμηνύει ωστόσο ότι θα προχωρήσει σε αναστολή των δρομολογίων του από τις 15 Δεκεμβρίου, αν δεν καταβληθούν χρήματα μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου, τα οποία του είναι απαραίτητα για να καλύψει τις υποχρεώσεις του, κυρίως την προμήθεια καυσίμων και τη μισθοδοσία του προσωπικού.
Ο ΟΑΣΘ πήρε πάντως χτες οικονομική ανάσα, αφού κατάφερε να πάρει δάνειο 2,5 εκατ. ευρώ. «Με το δάνειο αυτό καλύφθηκε η μισθοδοσία των εργαζομένων και προμηθευτήκαμε πετρέλαιο, το οποίο καλύπτει τη λειτουργία δύο εβδομάδων», αναφέρει ο πρόεδρος του δ.σ. του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι μέχρι αυτήν τη στιγμή η Πολιτεία χρωστά στον Οργανισμό περίπου 80 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 35,5 εκατ. είναι υποχρεωτικά καταβληθέντα, με βάση αποφάσεις του διαιτητικού δικαστηρίου. «Τα 5,5 εκατ. ευρώ έπρεπε να μας είχαν καταβληθεί το αργότερο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. Με το ποσό αυτό δε λύνεται το πρόβλημα οριστικά, δίνεται όμως παράταση. Πραγματική ανάσα θα μπορέσουμε να πάρουμε μόνο αν μας καταβληθεί το 40% των 35,5 εκατ. ευρώ», καταλήγει ο κ. Στεφανίδης.
Παίρνουν μπρος τα ΚΤΕΛ
Στο μεταξύ, από σήμερα ξεκινούν και πάλι τα δρομολόγιά τους τα ΚΤΕΛ στο νομό Θεσσαλονίκης, μετά από τρεις μέρες παντελούς ακινησίας, η οποία οδήγησε σε συγκοινωνιακή απομόνωση τους περίπου 35.000 κατοίκους 50 και πλέον χωριών.
«Οι εταιρίες που μας προμηθεύουν καύσιμα μας έδωσαν νέα πίστωση. Ετσι τα λεωφορεία παίρνουν και πάλι μπρος. Η λύση όμως δεν είναι οριστική και δεν ξέρουμε για πόσο καιρό θα μπορούμε να δρομολογούμε τα λεωφορεία, αφού τα ταμεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι άδεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτήν τη στιγμή οι οφειλές προς το ΚΤΕΛ αγγίζουν το 1 εκατ. ευρώ», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μαργαριτόπουλος.
Πάντως, δεν αποκλείεται στην εξεύρεση της λύσης να συνέτεινε η ομόφωνη απόφαση που πήρε το δημοτικό συμβούλιο Βόλβης, σε έκτακτη συνεδρίασή του. Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, αν το ΚΤΕΛ δεν αναστείλει άμεσα τη διακοπή των δρομολογίων του στο νομό.
Υπενθυμίζεται ότι το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανέστειλε τα δρομολόγιά του στο νομό -πλην των μαθητικών, αλλά και της γραμμής προς Αθήνα- διότι δεν είχε καύσιμα για να κινήσει τα λεωφορεία του. Σύμφωνα με τους επικεφαλής του ΚΤΕΛ, υπάρχουν σημαντικές οφειλές από τρεις διαφορετικές πηγές: 1) Τον ΟΑΣΘ, για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στο δήμο Βόλβης και σε δημοτικές ενότητες του Λαγκαδά (περίπου 200.000 ευρώ), 2) την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τη μεταφορά μαθητών (περίπου 500.000 ευρώ) και, 3) επτά πρώην δήμους του νομού Θεσσαλονίκης για το πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ», που πραγματοποιήθηκε το 2009 (περίπου 300.000 ευρώ).
«Ξεκινάμε και πάλι τα δρομολόγια, ελπίζοντας ότι θα πάρουμε χρήματα από κάποια πηγή. Δεν ξέρουμε για πόσο καιρό θα μπορέσουμε να δρομολογήσουμε τα λεωφορεία. Οδηγός μας θα είναι το βλέποντας και κάνοντας», καταλήγει ο κ. Μαργαριτόπουλος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου