Ενστάσεις
για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας και αρνητική τοποθέτηση για τους
ποδηλατόδρομους στη Λεωφόρο Νίκης και την Μεγάλου Αλεξάνδρου εξέφρασαν
σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και παράγοντες των αρμόδιων
υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στις οποίες
μεταβιβάστηκε τον Αύγουστο του 2011 η αρμοδιότητα έγκρισης αποφάσεων
δημοτικών συμβουλίων για μελέτες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Σε
ό,τι αφορά την περίπτωση της Αγίας Σοφίας, για την οποία ο Δήμος
Θεσσαλονίκης έχει εκφράσει την πρόθεσή του να γίνει μόνιμη η πεζοδρόμησή
της μετά το πιλοτικό στάδιο, ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών της
Περιφέρειας, Αλέξανδρος Καϊλής, υπογράμμισε την ανάγκη να επιτρέπεται η
ήπια διέλευση οχημάτων από τον συγκεκριμένο οδικό άξονα ώστε να
εξυπηρετούνται έκτακτα και επείγοντα περιστατικά. Τόνισε, άλλωστε, ότι
σύμφωνα με την τροχαία, υπάρχει πρόβλημα στην κάθετη διαμπερή διέλευση
των οχημάτων προς την παραλία καθώς δεν υπάρχει άλλη κάθετη δίοδος από
την Ίωνος Δραγούμη μέχρι τον κόμβο της Παύλου Μελά με την Τσιμισκή, όπου
σημειώνεται κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Για
τη λειτουργία ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης σχολίασε πως η μία από
τις τρεις λωρίδες της είναι μονίμως κατειλημμένη από παρκαρισμένα
αυτοκίνητα και τόνισε πως το ισοζύγιο εισόδου - εξόδου από την πόλη δεν
επιτρέπει την κατάληψη ακόμη μίας λωρίδας από τους ποδηλάτες. Σχετικά,
τέλος, με τη δημιουργία ποδηλατόδρομου εντός της λεωφόρου Μεγάλου
Αλεξάνδρου, έκανε λόγο για μεγάλα προβλήματα ασφάλειας για τους
ποδηλάτες.
Παρουσιάζοντας
τις θέσεις του δήμου Θεσσαλονίκης, ο προϊστάμενος κυκλοφοριακών μελετών
του δήμου, Μιλτιάδης Βέλιος, τόνισε ότι δεν προβλέπεται η διέλευση
οχημάτων από το τμήμα που έχει πεζοδρομηθεί στην Αγίας Σοφίας, με
εξαίρεση μόνο πυροσβεστικών και ασθενοφόρων που θα πρέπει, σε κάθε
περίπτωση, να κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες και να βρίσκονται στο
συγκεκριμένο σημείο για περιορισμένο χρόνο. Για τον ποδηλατόδρομο στη
Λεωφόρο Νίκης χαρακτήρισε εφικτή και κατορθωτή τη λειτουργία του εφόσον
αποτραπεί το παρκάρισμα και αποδεσμευτεί η μία από τις τρεις λωρίδες
της. Για την ποδηλατοδρόμηση μιας λωρίδας στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου
αναγνώρισε ότι υπάρχει ζήτημα επικινδυνότητας και σχολίασε ότι το εν
λόγω μέτρο θα μπορούσε να μην εφαρμοστεί.
Υπέρ
της επικαιροποίησης της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης, ώστε να
ανταποκρίνεται στα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης, μετά και τη
λειτουργία του μετρό, τάχθηκε ο Διευθυντής Τεχνικών Έργων της
Περιφέρειας Αλέξανδρος Μήλιος. Πρότεινε μάλιστα τη συγκρότηση
διαδημοτικού οργάνου που θα παρακολουθεί τη μελέτη τα επόμενα πέντε
χρόνια. «Είμαστε σαφώς υπέρ της προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας
αρκεί να μην γίνεται αβίωτη η καθημερινότητα για τους πολίτες» σχολίασε ο
αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας. Αντέκρουσε δε τις αναφορές,
όπως είπε, του δήμου Θεσσαλονίκης για καθυστερήσεις των υπηρεσιών της
Περιφέρειας και είπε ότι σχετικές αρνητικές αποφάσεις τους για τους
ποδηλατόδρομους κοινοποιήθηκαν στο δήμο στις 18 Απριλίου και τις 14
Σεπτεμβρίου του 2012 ενώ για τις νέες λεωφορειολωρίδες στις 24
Αυγούστου.
Νωρίτερα
παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής οι
παρεμβάσεις καθαρισμού που έγιναν εθελοντικά από ιδιωτική εταιρεία, με
επίβλεψη των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, στους δρόμους από το
αεροδρόμιο μέχρι την άκρη του οικισμού του Φοίνικα και από το αεροδρόμιο
μέχρι την έξοδο προς Χαλκιδική.
Από
τη συνεδρίαση αποχώρησε ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης
Γιώργος Φεστερίδης, εκφράζοντας την αντίθεσή του στις διαδικασίες που
ακολουθήθηκαν. Για προβλήματα ασφάλειας κατά τις εν λόγω παρεμβάσεις και
κινήσεις που εξυπηρετούν δημόσιες σχέσεις έκανε λόγο η δημοτική
σύμβουλος, Άννα Μίχου. Εγγυήσεις για τα μέτρα ασφάλειας κατά την
εκτέλεση των έργων παρείχαν οι εκπρόσωποι των τεχνικών υπηρεσιών ενώ ο
αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι θα ήταν ευχής έργο να υπάρξουν
αντίστοιχες εθελοντικές πρωτοβουλίες από ιδιώτες, σε καιρούς που η
αντιπεριφέρεια λειτουργεί με μειωμένο κατά 85% προϋπολογισμό.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου