Searching...

Επέκταση μετρό στην Καλαμαριά

Ενταγμένο σε χρηματοδοτικό πακέτο είναι πλέον και επισήμως το έργο της επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, όπως ανακοινώθηκε από τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Πλέον, είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί η δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού.
Η επέκταση προς την Καλαμαριά, συνολικού προϋπολογισμού 628 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του υπουργείου Περιβάλλοντος. Ο συγχρηματοδοτούμενος από το Ταμείο Συνοχής προϋπολογισμός ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ.
Οπως προβλέπει η μελέτη του έργου, από το σταθμό Πατρικίου, τον ενδέκατο κατά μήκος της βασικής γραμμής του μετρό (που κατασκευάζεται και θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία), θα φεύγει μία νέα γραμμή, η οποία θα φτάνει μέχρι τη Μίκρα, στο νοτιοανατολικό άκρο του δήμου Καλαμαριάς. Το μήκος της νέας αυτής γραμμής θα είναι 4,8 χλμ. και θα διαθέτει πέντε σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Η μελέτη προβλέπει την κατασκευή δύο σηράγγων για το μεγαλύτερο τμήμα του έργου, ενώ οι σταθμοί προβλέπεται να κατασκευαστούν με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut-and-cover). Εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού θα εγκατασταθούν όλα τα απαραίτητα ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, έτσι ώστε το έργο να είναι πλήρως λειτουργικό. Μεταξύ αυτών θα εγκατασταθεί Σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας και Επιτήρησης Συρμών, καθώς αυτοί σχεδιάζεται να λειτουργούν χωρίς οδηγούς.


Με την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης του μετρό έως την Καλαμαριά εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται περί τους 87.000 επιπλέον επιβάτες ημερησίως, ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός με δυνατότητα πρόσβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς θα ανέλθει σε περίπου 91.000.
Η παρεπόμενη μείωση της χρήσης ιδιωτικών αυτοκινήτων λόγω της κατασκευής του έργου, εκτός των προφανών ωφελειών (μείωση χρόνου μετακίνησης, αύξηση χώρων στάθμευσης, μείωση ατυχημάτων κ.λπ.), συνεπάγεται και μείωση του ποσοστού εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που υπολογίζεται σε 8,2 χιλιάδες τόνους διοξειδίου του άνθρακα κατ’ έτος.
Τέλος, εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 1.040 νέες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής του έργου, καθώς και 100 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.
«Η ένταξη της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” είναι ένα σημαντικό γεγονός. Με την υλοποίηση του έργου αυτού αναβαθμίζεται σημαντικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, βελτιώνονται δραστικά οι συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη, αλλά και μειώνεται πολύ η επιβάρυνση προς το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα. Πιστεύουμε ότι το έργο θα προχωρήσει με τους ρυθμούς που απαιτείται για την απορρόφηση των πόρων και σύντομα οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα επωφεληθούν από την υλοποίησή του», σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιώργος Παπακωνσταντίνου.


«Επιταχύναμε τις διοικητικές, τεχνικές διαδικασίες και τις μελέτες για την ωρίμανση του έργου, ώστε να είναι πλέον δυνατή η πραγματοποίηση της β' φάσης του διαγωνισμού. Σε λίγες μέρες, όπως είχαμε ανακοινώσει για τις αρχές του 2012, θα κληθούν οι διαγωνιζόμενοι να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης για να υποβάλουν τις προσφορές τους. Συνεχίζουμε με εντατικό ρυθμό την ολοκλήρωση των μελετών για τη δημοπράτηση μέχρι το 2013 της νέας γραμμής από την πλατεία Δημοκρατίας, που μέσω της οδού Λαγκαδά θα φτάνει μέχρι την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία. Η ''Αττικό Μετρό ΑΕ'', σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, οριστικοποιεί τη χάραξη των άλλων δύο γραμμών (από το Ν.Σ. Σταθμό προς Ξηροκρήνη, Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο και Κορδελιό η μία και από το Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου και Νέα Ελβετία η δεύτερη). Τέλος, μελετάται και επέκταση με μέσο σταθερής τροχιάς από τη Μίκρα μέχρι το αεροδρόμιο ''Μακεδονία''», υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!