«Αρωμα γυναίκας» έχουν οι αγορές, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, στα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης. Παρά τη γενικευμένη οικονομική κρίση, οι μεγάλες προσφορές έχουν προσελκύσει το γυναικείο φύλο και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων της αγοράς, τα είδη που έχουν «κινηθεί» περισσότερο μέχρι στιγμής είναι η γυναικεία ένδυση και η υπόδηση, τα καλλυντικά και τα αρώματα.
«Για τις περισσότερες γυναίκες οι αγορές λειτουργούν και σαν είδος ψυχοθεραπείας. Ενα μικρό αξεσουάρ ή μία μπλούζα μπορεί να τους ανεβάσει τη διάθεση, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψουν πολλά χρήματα», μας λέει υπεύθυνη καταστήματος με είδη γυναικείων αξεσουάρ επί της Τσιμισκή.
Την ανοδική πορεία της αγοράς, τουλάχιστον την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωστής Χαντζαρίδης. «Σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, και ειδικότερα την περίοδο των Χριστουγέννων, η αγορά κινήθηκε πολύ καλά. Δεν μπορούμε να ξέρουμε ακόμη αν το τελικό πρόσημο θα είναι θετικό σε σχέση με πέρυσι, αλλά τουλάχιστον τις πρώτες 15 ημέρες έπεσε ξανά «ζεστό» χρήμα στην αγορά», μας λέει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η μεγαλύτερη κατανάλωση προϊόντων καταγράφηκε στα καταστήματα γυναικείας ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικών και αξεσουάρ. «Κατά κανόνα τα γυναικεία είδη πάνε πάντα καλύτερα. Αυτήν τη στιγμή, πάντως, η αγορά έχει κάνει «κοιλιά» κι ελπίζουμε να ανεβεί πάλι η κίνηση τις τελευταίες ημέρες, όταν θα έχουμε και μεγαλύτερες προσφορές», συμπλήρωσε ο κ. Χαντζαρίδης.
Οπως εκτιμά, πάντως, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Καρανίκας, ήδη η κίνηση στα καταστήματα είναι μειωμένη κατά 15% σε σχέση με πέρυσι. «Ο,τι έχει σχέση με τις γυναίκες, δηλαδή ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ, καλλυντικά, πήγε καλά. Πτώση διαπιστώσαμε στον κλάδο της ανδρικής ένδυσης και των ηλεκτρικών ειδών», περιγράφει.
Υποτονική ήταν η κίνηση και στην αγορά της Ανατολικής Μακεδονίας αλλά και της Θράκης, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας, Σταύρο Χατζηγεωργιάδη. «Τα συνολικά στοιχεία για την εκτίμηση της κατάστασης θα τα έχουμε στο τέλος του μήνα με τη λήξη της περιόδου των εκπτώσεων, αλλά κρίνοντας από το κλίμα που επικρατεί μέχρι στιγμής, θα έλεγα πως δεν έχουμε πολλά περιθώρια για να αισιοδοξούμε», εξηγεί. Σύμφωνα με τον ίδιο, «πληγή» για την αγορά αποτελούν οι προσφορές, οι οποίες πλέον έχουν διάρκεια 365 ημερών. «Αυτή η κατάσταση με τις άτυπες εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες ουσιαστικά ευτελίζει το θεσμό των εκπτώσεων. Οταν ο καταναλωτής «βομβαρδίζεται» ανά πάσα στιγμή με προσφορές και ειδικές εκπτώσεις, ιδιαίτερα όταν έχει άδειο πορτοφόλι, χάνει το ενδιαφέρον του για τις αγορές», ανέφερε.
Ο ίδιος, με την ιδιότητα του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κιλκίς, περιέγραψε με τα πλέον μελανά χρώματα την κατάσταση στην τοπική αγορά. «Τα πράγματα είναι τραγικά λόγω της έλλειψης ρευστότητας των καταναλωτών. Μπορεί τα μαγαζιά να δούλεψαν την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, αλλά από τότε μέχρι σήμερα η κίνηση είναι εξαιρετικά υποτονική», δηλώνει.
Με απαισιοδοξία ατενίζει το μέλλον της αγοράς και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης, Κωνσταντίνος Ρέχας. «Από τις αρχές Φεβρουαρίου η κίνηση είναι στάσιμη. Αν λάβουμε, μάλιστα, υπόψη μας και το γεγονός ότι ο Μάρτιος ήταν ανέκαθεν ένας δύσκολος μήνας, καταλαβαίνουμε ότι δύσκολα θα δούμε φως στο τούνελ», καταλήγει.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου