Searching...

Περιφερειακή....τί μου θυμίζει...


Σύμφωνα με μελέτη – διερεύνηση που έκαναν μεταπτυχιακοί φοιτητές της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, υπό την επίβλεψη του αναπληρωτή καθηγητή Οδοποιίας Νίκου Ηλιού, τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην περιφερειακή περισσότερα από 80 άτομα! Εξάλλου, κάθε βδομάδα συμβαίνει, κατά μέσο όρο, ένα ατύχημα με τραυματισμούς, ενώ καθημερινά καταγράφονται δύο με τέσσερα ατυχήματα με υλικές ζημιές.
Η έντονη ολισθηρότητα του οδοστρώματος είναι ένα από τα κύρια προβλήματα της οδού, όπως επισημαίνεται στη μελέτη, ενώ άμοιροι των ευθυνών δεν είναι οι οδηγοί, οι οποίοι πολλές φορές οδηγούν με ταχύτητες άνω του επιτρεπτού ορίου και δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.
Οπως επισημαίνουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές, η περιφερειακή οδός, που εκτείνεται σε μήκος 22 χιλιομέτρων, άρχισε να σχεδιάζεται στα τέλη της δεκαετίας του '60 και παραδόθηκε στα μέσα της δεκαετίας του '90. Ο σχεδιασμός προέβλεπε την εξυπηρέτηση 25.000 οχημάτων ημερησίως. Σήμερα η περιφερειακή οδός εξυπηρετεί 120.000 οχήματα την ημέρα και υπολογίζεται ότι το 2020 η ημερήσια ζήτηση για διέλευση, αν δεν κατασκευαστεί η εξωτερική περιφερειακή οδός, θα είναι 228.000 οχήματα! Αν λειτουργεί η εξωτερική περιφερειακή οδός, η ζήτηση διέλευσης θα είναι 193.200 οχήματα την ημέρα.
Τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίστηκαν από τη μελέτη είναι η ανυπαρξία Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης, η ανυπαρξία χώρων στάθμευσης, η ύπαρξη τμημάτων όπου υπάρχουν φθορές στο οδόστρωμα (ρωγμές, μπαλώματα) με αποτέλεσμα την έλλειψη ομαλότητας, η φύτευση παρά την οδό που εμποδίζει την ορατότητα των πινακίδων σήμανσης, η πληθώρα διαφημιστικών πινακίδων, οι φθαρμένες πινακίδες σήμανσης, η έλλειψη πινακίδων χιλιομετρικών δεικτών, η φθαρμένη διαγράμμιση, η έλλειψη ανακλαστήρων, η ανεπάρκεια στηθαίων σε ορισμένα τμήματα του δρόμου, η κακή λειτουργική κατάσταση των στηθαίων σε κάποια άλλα τμήμα της περιφερειακής οδού, ο ελλιπής φωτισμός καθώς όταν καίγονται οι λάμπες αργούν να αντικατασταθούν, η φθαρμένη διαγράμμιση που είναι δυσδιάκριτη κ.ά.
Προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση οι μεταπτυχιακοί φοιτητές προτείνουν την ασφαλτόστρωση της περιφερειακής σε όλο της το μήκος ώστε να εξασφαλιστεί ομαλότητα και ενιαία αντιολισθηρότητα, την ανανέωση της διαγράμμισης, την ανανέωση των πινακίδων σήμανσης, την απομάκρυνση των διαφημιστικών πινακίδων, την αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας που έχουν υποστεί ζημιές, την προσθήκη στηθαίων στα σημεία όπου δεν υπάρχουν, την τακτική φροντίδα της φύτευσης στη διαχωριστική νησίδα, την αντικατάσταση των λαμπτήρων φωτισμού που δε λειτουργούν, αλλά και την ανάθεση της διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου σε ανεξάρτητο εξειδικευμένο μηχανισμό ή αυτόνομη εταιρία λειτουργίας και συντήρησης που θα αναλαμβάνει τις σχετικές υποχρεώσεις σε 24ωρη βάση.
Εξάλλου, σε εξέλιξη βρίσκεται από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» οριστική μελέτη για την αναβάθμιση της περιφερειακής οδού, είτε με διαπλάτυνση, είτε λειτουργώντας ως υπερυψωμένη αρτηρία, αλλά και για την υπογειοποίηση ή ανισοπεδοποίηση των κόμβων που βρίσκονται στο δυτικό τμήμα της. Η μελέτη υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο, ώστε στη συνέχεια το έργο να προωθηθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ και ακολούθως, μέχρι το τέλος του χρόνου, για δημοπράτηση.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!