Searching...

Εκδηλώσεις για την αξιοποίηση του λιμανιού

"Η Θεσσαλονίκη είχε προχριστιανικά έξι λιμάνια. Το πρώτο οργανωμένο ιδρύθηκε από το Μέγα Κωνσταντίνο στην περιοχή όπου βρίσκεται σήμερα. Στην ρωμαϊκή περίοδο υπήρχαν δύο λιμάνια , το βασιλικό στο ύψος της οδού Δημητρίου Γούναρη ως "απόληξη" του Γαλεριανού ανακτορικού συγκροτήματος και το "εμπορικό" στο ύψος της σημερινής οδού Βενιζέλου. Η κατασκευή του σημερινού λιμανιού με τις μεγάλες αποθήκες και το εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής κτίριο του επιβατικού σταθμού άρχισε το 1896 (στα πρότυπα του λιμανιού της Μασσαλίας) αλλά το 1944 το λιμάνι και το εντυπωσιακό του κτίριο (κατασκευασμένο από τον Ελί Μοδιάνο ) καταστράφηκαν από τους βομβαρδισμούς των Γερμανών. Ανακατασκευάστηκε το 1953 και λειτουργεί έκτοτε, το 1970 ιδρύθηκε ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης, το 1999 έγινε ανώνυμη εταιρεία, το 2001 εισήλθε στο Χρηματιστήριο και σήμερα η Θεσσαλονίκη και εκατοντάδες πολίτες της είδαν "το Λιμάνι αλλιώς".
Γιατί, μπορεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να επανήλθε τα τελευταία χρόνια στην επικαιρότητα από τις συζητήσεις για αγορά του από τους Κινέζους, από τη ματαίωση της συμφωνίας, από την πρόταση ιδιωτικοποίησης ή "αξιοποίηση της περιουσίας του", με τις διαμαρτυρίες για κατάργηση δρομολογίων επιβατικών πλοίων και αποκλεισμό των επιβατών της Θεσσαλονίκης, μπορεί το λιμάνι να έγινε ξανά η "εντυπωσιακότερη είσοδος της πόλης" με τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων με Μεσόγειους επιβάτες αλλά πως μπορεί να γίνει "το Λιμάνι αλλιώς"; Με τη συμμετοχή, τη δράση, τα σχέδια, τη δημιουργία, απάντησαν οι διοργανωτές της σημερινής ολοήμερης διοργάνωσης που εμπεριείχε και θαλάσσια αστική συγκοινωνία καραβάκια, (από την Περαία στο Λιμάνι και αντίστροφα) και κινηματογραφικές προβολές στα ήδη υπάρχοντα κτίρια του Μουσείου Κινηματογράφου και του Μουσείου Φωτογραφίας, και εικαστικές δράσεις στο κτίριο που στεγάζει το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και θεατρικά δρώμενα και ταβέρνα με λαϊκή μουσική, και πρότυπη αγορά τροφίμων, βοτάνων και υπαίθριες συναυλίες κλασσικής, τζαζ αλλά και μουσικής σε στίχους Νίκου Καββαδία καθώς … "της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι/ να μην τολμήσεις να τη δεις ποτέ απ ΄ τη στεριά" …
Στην εγκατάλειψη, της παλιάς αίγλης αλλά και δημιουργικής καθημερινότητας του λιμανιού σ ΄ όλο το μεγαλείο των 1.300 και πλέον στρεμμάτων της έκτασης του, στις χρήσεις των κτιρίων του, των αποθηκών, των γειτονικών εγκαταλειμμένων εργοστασίων (FIX κ.α,) των σιλό, των σκουριασμένων μηχανημάτων του, ακόμα και του μυθικού για τους νεότερους "Κήπου των Πριγκίπων" (του γνωστού ως Μπεχ-τσινάρ πάρκου που δημιούργησε στα 1836 ο Βαλή Σαμπρί Πασάς και λειτουργούσε ως χώρος αναψυχής των Θεσσαλονικέων για περισσότερο από έναν αιώνα) , ξεναγήθηκαν με μικρό λεωφορείο περισσότεροι από 200 πολίτες - κυρίως νέοι- της Θεσσαλονίκης που έσπευσαν από το πρωί σήμερα στις προγραμματισμένες ωριαίες βόλτες-ξεναγήσεις με μικρά λεωφορεία.
Ένα χρόνο μετά το άκρως επιτυχημένο ανάλογο αστικό πείραμα "Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς", με το οποίο το περιοδικό Parallaxi γιόρτασε τα 20 χρόνια κυκλοφορίας του, σήμερα το περιοδικό δημιούργησε το πρόγραμμα "Το λιμάνι αλλιώς" σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα στην αίθουσα "Τζων Κασσαβέτης" της αποθήκης 1 νέοι επιστήμονες παρουσίασαν τις ιδέες τους για λύσεις και χρήσεις του λιμανιού. Σε ημερίδα που ακολούθησε, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης παρουσίασε στο κοινό το master plan για τη μελλοντική ανάπτυξη των χώρων του καθώς και τις Προοπτικές Ένταξής του σε "Ευρωπαϊκά Διακρατικά Δίκτυα Πολιτιστικών Διαδρομών", προτάσεις, αναπλάσεις , μελέτες για τη θαλάσσια συγκοινωνία κ.α .
Οι εκδηλώσεις ολοκληρώνονται αργά το βράδυ με τη συναυλία - αφιέρωμα στην μελοποιημένη ποίηση του Νίκου Καββαδία ερμηνευμένη από τραγουδοποιούς της πόλης .

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!