Searching...

Σε κλοιό διοδίων και η Εγνατία οδός

Πέντε νέοι σταθμοί θα λειτουργήσουν από το ερχόμενο τετράμηνο.

(αύριο Κυριακή, στις 3 μ.μ., προγραμματίζεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών στα διόδια των Μαλγάρων και σε άλλους σταθμούς)
Σε κλοιό διοδίων θα βρίσκονται όσοι διασχίζουν την Εγνατία Οδό από το επόμενο τετράμηνο, καθώς σχεδιάζεται η λειτουργία επιπλέον πέντε σταθμών, πέραν των δύο που λειτουργούν σε Πολύμυλο και Μάλγαρα.
Το κόστος διέλευσης θα είναι κατά πολύ χαμηλότερο από αυτό που ισχύει στους σταθμούς των παραχωρησιούχων της ΠΑΘΕ. Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ξεκινά διαπραγμάτευση με τους κατασκευαστές, ώστε να μειωθούν τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους, που έχουν παραχωρηθεί για τα επόμενα τριάντα χρόνια.
Η δημοπράτηση για την κατασκευή των πέντε νέων σταθμών, που θα γίνει τις επόμενες ημέρες, ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, ανήμερα της ονομαστικής του εορτής. “Οι σταθμοί αυτοί θα είναι προσωρινοί, διότι θα λειτουργούν με συμβατικό σύστημα. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός, ώστε από τις αρχές του 2012 να έχουμε μόνο ηλεκτρονικά διόδια, με ενιαίο λειτουργικό σύστημα”, ανέφερε ο υφυπουργός, διαβεβαιώνοντας ότι “το κόστος των διοδίων θα είναι χαμηλότερο από ό,τι πληρώνουν σήμερα οι χρήστες στα διόδια των παραχωρησιούχων”.

Οι νέοι σταθμοί
Οι πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα κατασκευαστούν τρεις δυτικά της Θεσσαλονίκης, στα Τύργια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Τρικάλων, στο Κλειδί Ημαθίας (από την πλευρά της ΠΑΘΕ) και δύο ανατολικά στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ίασμο Κομοτηνής. Υπολογίζεται ότι, εάν δεν υπάρξουν εμπλοκές στους διαγωνισμούς, θα είναι έτοιμοι εντός του Απριλίου.
Ήδη λειτουργούν δύο σταθμοί, ένας στα Μάλγαρα, που εντάχθηκε στο δίκτυο της Εγνατίας οδού και ένας στον Πολύμυλο Κοζάνης. “Τα διόδια έπρεπε να επιβληθούν στην Εγνατία από το 2006. Έγιναν καταγγελίες από τις δανείστριες τράπεζες. Η προηγούμενη κυβέρνηση δανείστηκε 1,1 δισ. ευρώ και πρέπει να εξοφληθούν. Πρέπει να καλύπτονται και τα έξοδα συντήρησης και τα λειτουργικά έξοδα”, περιέγραψε ο κ. Μαγκριώτης, δηλώνοντας ωστόσο ότι “η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν χρωστά σε κανέναν εργολάβο, έδωσε 170 εκατ. ευρώ από τα δάνεια και ρύθμισε τις υπόλοιπες οφειλές”.

Επαναδιαπραγμάτευση για την τιμή
Όσον αφορά το ύψος της τιμής των διοδίων στους σταθμούς που λειτουργούν σήμερα από τους παραχωρησιούχους και τις κινητοποιήσεις αντίδρασης που διοργανώνονται, ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι η πολιτεία θα επαναδιαπραγματευτεί με τους παραχωρησιούχους τις συμβάσεις που υπογράφτηκαν με την προηγούμενη κυβέρνηση, ώστε να μειωθούν τα διόδια για τα επόμενα τριάντα χρόνια.
Κάλεσε δε τις πιστώτριες τράπεζες και τους κατασκευαστές να μη χρησιμοποιούν ως επιχείρημα την άρνηση των πολιτών να πληρώσουν διόδια, για να απειλούν ότι θα διακόψουν τη χρηματοδότηση ή τα έργα. “Η πολιτεία είναι εντάξει στις συμβατικές της υποχρεώσεις με τους παραχωρησιούχους και πρέπει να είναι κι αυτοί εντάξει απέναντι στην πολιτεία”, τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, διευκρινίζοντας ότι “οι παραχωρησιούχοι μπορούν να ακολουθήσουν τη νόμιμη οδό για την είσπραξη των διοδίων. Εμείς θα υπερασπιστούμε αφενός τα έσοδα του κράτους, που είναι και ο ΦΠΑ από τα διόδια, αλλά από την άλλη θα προστατέψουμε τον φορολογούμενο πολίτη”.
 
  • Διαμαρτυρία. Αύριο Κυριακή, στις 3 μ.μ., προγραμματίζεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών στα διόδια των Μαλγάρων και σε άλλους σταθμούς κατά μήκος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης Αθηνών. Για τη μεταφορά στα διόδια των Μαλγάρων θα διατεθούν λεωφορεία από τις επιτροπές “Ακρίβεια στοπ”, που θα ξεκινήσει στις 2.30 μ.μ. από το άγαλμα του Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη.


Σταθμοί εξυπηρέτησης και οδικά έργα

Εκτός από τους σταθμούς διοδίων, εντός του 2011 αναμένεται να δημοπρατηθούν πέντε Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ). Ο πρώτος σταθμός της Εγνατίας Οδού λειτουργεί στον Πλάτανο Ημαθίας και θα δημοπρατηθούν σταθμοί στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας, στο Περιστέρι Ιωαννίνων, στον Πολύμυλο Κοζάνης, στη Νέα Καρβάλη Καβάλας και στον Σώστη - Αρδάνι Έβρου.
Εντός του 2011 θα δημοπρατηθούν στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, έργα προϋπολογισμού που θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Μέχρι το καλοκαίρι θα δημοπρατηθούν έργα 509 εκατ. ευρώ, που είναι οι άξονες: 1. Φλώρινα - Νίκη, προϋπολογισμού 84,7 εκατ. ευρώ, 2. Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή (135,3 εκατ. ευρώ), 3. Μουδανιά - Ποτίδαια (43,5 εκατ. ευρώ), 4. Αξιός - Εύζωνοι (τμήμα ΠΑΘΕ, 246 εκατ. ευρώ). Από το καλοκαίρι μέχρι το τέλος του έτους θα δημοπρατηθούν τα έργα: 1. Αναβάθμιση δυτικής εσωτερικής περιφερειακής από κόμβο Λαχαναγοράς μέχρι αερογέφυρα Σταυρούπολης (230 εκατ.), 2. Εξωτερική περιφερειακή, Άγιος Παντελεήμονας - Πεύκα (115 εκατ.), 3. Αναβάθμιση εσωτερικής περιφερειακής (250 εκατ.). Επίσης είναι σε εξέλιξη έργα προϋπολογισμού 125,4 εκατ. Ευρώ, ενώ ετοιμάζονται μελέτες για την αναβάθμιση 12.000 χιλιομέτρων του επαρχιακού δικτύου της χώρας, που θα κοστίσουν 500 εκατ. ευρώ.
www.makthes.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!