Searching...

Πάρκινγκ???

Η αντιμετώπιση του οξύτατου κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται ψηλά ψηλά στην ατζέντα του κεντρικού δήμου, για το 2012. Ο δήμος πρόκειται, με... χίλιους δυο τρόπους, να προωθήσει τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης, ώστε να απελευθερωθούν οι δρόμοι από τα παράνομα παρκαρισμένα ΙΧ και να διευκολυνθεί η κυκλοφορία. Εξάλλου, σύντομα θα θεσμοθετηθεί το Σώμα Ελεγκτών, το οποίο θα αποτελείται από διοικητικούς δημοτικούς υπαλλήλους, που θα συνεργάζεται και θα συνεπικουρεί τη δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης, για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας.
Οπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Κουράκης, ο δήμος ζήτησε να μεταφερθεί η αρμοδιότητα για την κατασκευή χώρων στάθμευσης από το υπουργείο Υποδομών στο δήμο Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τον έναν από τους τρεις δήμους σε όλη την Ελλάδα -οι άλλοι δύο είναι της Αθήνας και του Πειραιά- οι οποίοι δεν επιτρέπεται, με βάση το ισχύον νομικό καθεστώς, να κατασκευάσουν πάρκινγκ. Ετσι, στο νομό Θεσσαλονίκης, όλοι οι δήμοι πλην του κεντρικού μπορούν να προχωρήσουν σε διαγωνισμό για την κατασκευή γκαράζ. «Αυτό το καθεστώς πρέπει επιτέλους να αλλάξει. Εχουμε κάνει κρούση στον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, ο οποίος είναι απόλυτα σύμφωνος με το αίτημά μας και δεσμεύτηκε ότι θα το προωθήσει άμεσα», σημειώνει ο κ. Κουράκης.
Σήμερα στο δήμο Θεσσαλονίκης υπάρχουν είκοσι θεσμοθετημένοι χώροι στάθμευσης, όπου δεν έχουν κατασκευαστεί πάρκινγκ, ενώ έχουν καταγραφεί ακόμα 34 χώροι, όπου μπορεί να διερευνηθεί η δυνατότητα κατασκευής υπόγειου σταθμού.


Οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης διερεύνησαν την καταλληλότητα, από πολεοδομική άποψη, δημοτικών οικοπέδων για την ανέγερση σταθμών αυτοκινήτων. Στο πλαίσιο αυτό, κατάρτισαν έναν κατάλογο οικοπέδων που είναι άρτια και οικοδομήσιμα, έτσι ώστε να είναι εφικτή η έκδοση των απαιτούμενων οικοδομικών αδειών. Πρόκειται για 18 οικόπεδα, τα οποία έχουν εμβαδόν που κυμαίνεται από 130 έως 1.100 τ.μ.
Από τα 18 οικόπεδα προτείνονται επτά ως κατάλληλα προς ανέγερση πολυώροφων σταθμών αυτοκινήτων, συμβατικών ή αυτοματοποιημένων, ο συνολικός αριθμός θέσεων των οποίων θα εκτιμηθεί κατόπιν προκαταρκτικής μελέτης.
Τέσσερα δημοτικά οικόπεδα κρίνονται κατάλληλα αλλά με επιφύλαξη για τη συγκεκριμένη χρήση, ενώ τα υπόλοιπα επτά προτείνεται να διατηρηθούν αδόμητα, προκειμένου να αξιοποιηθούν για την κάλυψη άλλων κοινωφελών αναγκών.
Τα επτά κατάλληλα οικόπεδα βρίσκονται: 1) πλατεία Δημοκρατίας, 2) Ολυμπιάδος, 3) Κηφισιά Οικοδομικό Τετράγωνο Γ 130 Β, 4) Γιάννη Αγγέλου, 5) Κατσιμίδη – Περδίκκα, 6) Θάλητος και 7) Νικηφόρου Φωκά.
Τα τέσσερα οικόπεδα που κρίνονται κατάλληλα αλλά με επιφύλαξη βρίσκονται: 1) Καρακάση – Στρωμνίτσης, 2) Γρηγορίου Ε' – Μελενίκου, 3) Χαλκιδικής, 4) Τήλου.


Πώς θα μπορούσαν τα οικόπεδα να αξιοποιηθούν πολλαπλασιαστικά και να αποδώσουν περισσότερες θέσεις στάθμευσης στους πολίτες; Αυτό περίπου αναρωτήθηκε ο κ. Κουράκης, που αποφάσισε να διερευνήσει την πιθανότητα αξιοποίησης δημοτικών οικοπέδων ως χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων με μηχανικά μέσα.
«Τα υπέργεια πάρκινγκ γίνονται πολύ γρηγορότερα απ' ό,τι τα υπόγεια και είναι και πολύ φτηνότερα. Οι μεταλλικές κατασκευές, εξάλλου, μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και να ανασυσταθούν αλλού. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, θα προχωρήσουμε σε σχετική διακήρυξη, προκειμένου να ανιχνεύσουμε τις προθέσεις της αγοράς. Οι μεταλλικοί σταθμοί άλλωστε μπορούν να δημοπρατηθούν είτε ως δημόσιο έργο, είτε να υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ και να δώσουν σε σύντομο χρόνο λύση στο καυτό πρόβλημα που ακούει στο όνομα έλλειψη χώρων στάθμευσης», εξηγεί ο κ. Κουράκης.
Οι υπηρεσίες του δήμου προχώρησαν σε προκαταρκτική μελέτη για την εγκατάσταση μεταλλικών κατασκευών σε έξι οικόπεδα, μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, ώστε να διαπιστωθεί το κόστος και η εφικτότητα.
Τα μηχανικά συστήματα εμπίπτουν σε δύο βασικές κατηγορίες: 1) Τα απολύτως αυτοματοποιημένα, όπου ο οδηγός παραδίδει το όχημα στην υποδοχή και δεν έχει καμία ανάμειξη στη μετακίνησή του και 2) στα ημιαυτόματα μηχανικά συστήματα στάθμευσης, όπου ο οδηγός έχει συμμετοχή.
Τα απολύτως αυτοματοποιημένα συστήματα ενδείκνυνται κυρίως για μεγάλα οικόπεδα και το κόστος επένδυσης κυμαίνεται περίπου στις 20.000 ευρώ έως 25.000 ευρώ ανά θέση στάθμευσης. Το χαμηλότερο κόστος αναμένεται σε μεγάλα οικόπεδα, όπου η επένδυση αγοράς των ασανσέρ αυτοκινήτων και των υπολοίπων μηχανολογικών εξοπλισμών επιμερίζεται σε μεγάλο αριθμό θέσεων ανά όροφο.
Στην περίπτωση του δήμου Θεσσαλονίκης, που τα οικόπεδα είναι σχετικά μικρών διαστάσεων, το κόστος θα πλησιάζει τα 25.000 ευρώ ανά θέση αυτοκινήτου. Μεταλλικά πάρκινγκ υπάρχουν σε πολλές προηγμένες χώρες και βέβαια στην Αμερική, στο κέντρο των πόλεων.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται, εξάλλου, να ζητήσει τη βοήθεια και τη συνεργασία του ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τον κ. Κουράκη στο τεχνικό πρόγραμμα του 2012 συμπεριλαμβάνεται η αγορά δύο μίνι μπας. Τα δύο μίνι μπας θα κινούνται, με αφετηρία το δημαρχείο Θεσσαλονίκης, κατά μήκος της οδού Τσιμισκή και θα επιστρέφουν πίσω μέσω της Μητροπόλεως ή της Λεωφόρου Νίκης. Θα μεταφέρουν δωρεάν όσους σταθμεύουν στα πάρκινγκ, αρκεί βέβαια να επιδεικνύουν το εισιτήριο εισόδου.


Τα σχέδια του δήμου Θεσσαλονίκης για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος δεν εξαντλούνται εδώ. Ετσι, τα... άδεια καταστήματα μπαίνουν στο στόχαστρό του.
Οπως εξηγεί ο κ. Κουράκης, σήμερα στα στενά του κέντρου της πόλης υπάρχουν πολλά μικρά καταστήματα τα οποία μένουν ξενοίκιαστα. Τα καταστήματα αυτά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε χώρους στάθμευσης και να εξυπηρετούν ορισμένα αυτοκίνητα με το μήνα. Ετσι και ο ιδιοκτήτης τους θα μπορούσε να έχει έσοδα και η περιοχή να ανακουφιστεί. «Για να προχωρήσει αυτό το σχέδιο, θα πρέπει να γίνεται τροποποίηση χρήσης των καταστημάτων. Σκοπεύουμε να βοηθήσουμε και να εξυπηρετήσουμε διοικητικά τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη μετατροπή τους», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!