Searching...

Καιρός ήτανε!

Με αεροπλάνο από τις αρχές του μήνα, αλλά και με βαπόρι από αύριο, συνδέεται η Θεσσαλονίκη με τα δύο από τα τρία νησιά των Βόρειων Σποράδων, τη Σκιάθο και τη Σκόπελο. Μια σχέση δεκαετιών -που έχει την αρχή της στα μέσα της δεκαετίας του '50- της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας με τα πλησιέστερα σ' αυτή νησιά των Β. Σποράδων, αφού πέρασε από «χίλια κύματα», προσπαθεί να «στεριώσει» και να αναπτυχθεί.
Ηδη, από την 1η Ιουλίου, η Olympic Air ξεκίνησε τις απευθείας πτήσεις Θεσσαλονίκης - Σκιάθου, κάθε Δευτέρα, Παρασκευή και Κυριακή. Η αεροπορική σύνδεση θα συνεχιστεί μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου, ωστόσο εάν υπάρχει ενδιαφέρον ενδέχεται να επεκταθεί χρονικά.
Από αύριο, έστω και με σημαντική καθυστέρηση, ξεκινούν και τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Αλκυόνη», αρχικά κάθε Κυριακή στις 11:30 για Σκόπελο (17:00) και Σκιάθο (18:30), ενώ από τις 27 Ιουλίου θα προστεθεί και δεύτερο δρομολόγιο, κάθε Τετάρτη την ίδια ώρα.

«Φτάσαμε στα μέσα του καλοκαιριού για να ξεκινήσει ένα από τα πιο βασικά δρομολόγια, για τα νησιά των Β. Σποράδων. Ηδη, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, όχι μόνο για τις Σποράδες και το Αν. Αιγαίο, αλλά και για Κυκλάδες, για τις οποίες δεν υπάρχει πλοίο, αφού η οδική μετάβαση στον Πειραιά κοστίζει πλέον αρκετά», σημείωσε ο Βλαδίμηρος Καραχαρίσης, ναυτιλιακός πράκτορας.
Επιχειρηματίες του τουρισμού και φορείς αναγνωρίζουν πλέον ότι η Θεσσαλονίκη και κατ' επέκταση όλη η Βόρεια Ελλάδα μπορούν να αναπτύξουν στενότερες τουριστικές σχέσεις με τα τρία νησιά, λόγω της μικρής απόστασης, αφού το ταξίδι με το αεροπλάνο διαρκεί περίπου μισή ώρα και με το πλοίο 5 - 7 ώρες.

Οι φορείς των τριών νησιών των Β. Σποράδων μιλούν με ενθουσιασμό για τη σύνδεση, αεροπορική και ακτοπλοϊκή, με τη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα, εκφράζουν όμως και την απογοήτευσή τους για τη διακοπή των δρομολογίων ταχύπλοου σκάφους, που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια.
«Ανέκαθεν ήταν σημαντικό για εμάς και πρώτιστη ανάγκη να έχουμε σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Η Μακεδονία στηρίζει από τη δεκαετία του '50 τα νησιά μας. Βέβαια το καλύτερο θα ήταν να έχουμε το ταχύπλοο που έφερνε γρήγορα πολύ κόσμο στα νησιά, περίπου 350 - 400 άτομα την ημέρα, όμως και με το συμβατικό πλοίο και το αεροπλάνο, η κάλυψη είναι σχετικά καλή. Φέτος στη Σκιάθο η τουριστική κίνηση φαίνεται να είναι αυξημένη περίπου κατά 5% και η πληρότητα ήδη προσεγγίζει το 100%», σημείωσε ο δήμαρχος Σκιάθου, Νικόλαος Πλωμαρίτης.
Περισσότερα και πιο συχνά δρομολόγια με τη Θεσσαλονίκη ζητά και ο δήμαρχος Σκοπέλου, Γιώργος Μιχαλής. «Μακάρι να είχαμε πιο συχνά δρομολόγια με τη Θεσσαλονίκη. Το ταχύπλοο θα ήταν πολύ καλή λύση, αλλά και το συμβατικό είναι αρκετά καλό, γιατί μπορείς να μεταφέρεις και το αυτοκίνητο. Η σχέση του νησιού μας με τη Βόρεια Ελλάδα είναι πολύ στενή, ενώ η ακτοπλοϊκή σύνδεση μάς βοηθά να έχουμε επισκέπτες και από τη Σερβία και τη Βουλγαρία. Φέτος η κίνηση στο νησί είναι σχετικά καλή, όμως φαίνεται πως ο κόσμος είναι πιο συγκρατημένος, σύμφωνα με τη μειωμένη κατανάλωση που παρατηρείται σε όλες τις επιχειρήσεις».

Στον αντίποδα, ο δήμαρχος Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης, εκφράζει τη διαμαρτυρία του, καθώς το πλοίο δεν προσεγγίζει το λιμάνι του νησιού, με αποτέλεσμα η τουριστική κίνηση να είναι μειωμένη. «Εχουμε κάνει αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και διαμαρτυρίες ώστε το πλοίο ''Αλκυόνη'' να πιάνει και στην Αλόννησο. Το νησί μας, ενώ έχει καλές σχέσεις με τη Βόρεια Ελλάδα, είναι αποκομμένο και ''ριγμένο'' με την ακτοπλοϊκή σύνδεση που υπάρχει. Ζητάμε και μπορεί να γίνει έστω και τώρα, να πιάνει και στην Αλόννησο. Φέτος η τουριστική κίνηση στο νησί είναι μειωμένη και οι κρατήσεις... μουδιασμένες».
Οι τιμές στα ενοικιαζόμενα δωμάτια στην Αλόννησο ξεκινούν από 20 ευρώ, ενώ στη Σκόπελο και τη Σκιάθο από 30 ευρώ τη βραδιά. Στα τρία νησιά υπάρχουν πάνω από 60.000 κλίνες με τη συντριπτική πλειονότητα (περίπου 45.000) να βρίσκονται στη Σκιάθο, όπου λόγω και του αεροδρομίου, υπάρχει αυξημένη τουριστική κίνηση και από το εξωτερικό και λειτουργούν εκατοντάδες τουριστικές μονάδες όλων των κατηγοριών.

1 σχόλια:

 
Back to top!