Searching...

Προσφορές εναντίον «λουκέτων»

Καταναλωτική αποχή έχουν κηρύξει, άτυπα, το τελευταίο διάστημα οι θεσσαλονικείς, βυθίζοντας ακόμη περισσότερο τον τζίρο στην αγορά της πόλης, όπου τα «λουκέτα» αποτελούν πλέον καθημερινό φαινόμενο.
Επειτα από έναν «εφιαλτικό» Μάιο, με την κίνηση να περιορίζεται σε ποσοστό πάνω από 30%, ο Ιούνιος εξελίσσεται για τον εμπορικό κόσμο σε έναν ακόμη χειρότερο μήνα, ιδιαίτερα μετά τη γνωστοποίηση των μέτρων του μεσοπρόθεσμου σχεδίου που παρουσίασε η κυβέρνηση, τα οποία «πάγωσαν» κάθε συναλλαγή και καταναλωτική διάθεση.
«Από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα νέα μέτρα, δεν αγοράζει κανείς. Το κλίμα στην αγορά είναι το χειρότερο, ειδικά την τελευταία εβδομάδα, παρά τις προσφορές που γίνονται σχεδόν από το σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων», σημείωσε ο Κώστας Χαντζαρίδης, μέλος του νεοσύστατου δ.σ. του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (η νέα διοίκηση θα οριστεί την επόμενη Τετάρτη έπειτα από τις εκλογές της προηγούμενης εβδομάδας).
Οι καταστηματάρχες αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους, πολλοί αναγκάζονται να βάλουν λουκέτο, ενώ την ίδια ώρα για τους χιλιάδες εμποροϋπαλλήλους οι εργασιακές σχέσεις μέρα με τη μέρα χειροτερεύουν, με τις απολύσεις, τη μερική απασχόληση και τη μαύρη εργασία να κυριαρχούν.
Εως και 60%
Την ίδια ώρα, το σύνολο των επιχειρήσεων σε όλα τα είδη έχει ξεκινήσει μπαράζ άτυπων εκπτώσεων, προσφορών και δώρων, προκειμένου να προσελκύσει καταναλωτές. Στα είδη ένδυσης και υπόδησης, στα καλοκαιρινά της νέας σεζόν οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 20% έως 35%. Στα περσινά καλοκαιρινά, αλλά και σε ρούχα και παπούτσια εκτός εποχής, οι εκπτώσεις φτάνουν μέχρι και το 60%.
Ανάλογες προσφορές, αλλά και σιωπηρές εκπτώσεις στο ταμείο, που κυμαίνονται από 10% έως και 50%, γίνονται σχεδόν σε όλα τα είδη (ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα κ.λπ.). Επισήμως, οι θερινές εκπτώσεις ξεκινούν σε ένα μήνα και όπως επισημαίνουν έμποροι, «την περίοδο αυτή, στις αρχές του καλοκαιριού, είναι ευκαιρία για όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει νέα προϊόντα που ενδεχομένως να μην τα βρει στην επίσημη έναρξη των εκπτώσεων να τα πάρει σε τιμή χαμηλότερη από την κανονική έως και 30%».
Παράλληλα πολλές εμπορικές επιχειρήσεις συνεχίζουν και τις άλλες μορφές προσφορών (με δύο προϊόντα ένα δώρο ή το δεύτερο με έκπτωση, ταξίδια, διαγωνισμούς κ.λπ.) καθώς και τις ειδικές τιμές για τους σταθερούς πελάτες τους, κατόχους ειδικών καρτών.
Τραγική εικόνα
«Η κατάσταση στην αγορά είναι τραγική. Η εικόνα του Μαΐου δυστυχώς συνεχίστηκε και τον Ιούνιο και δε φαίνεται φως στον ορίζοντα. Φωνάζαμε από παλιά ότι αν δεν ανοίξει η ρευστότητα των τραπεζών, η αγορά θα στεγνώσει και ο ένας που κλείνει θα παίρνει μαζί του και τους άλλους. Δυστυχώς αυτό βλέπουμε να γίνεται τώρα. Η έρευνα της ΓΣΕΒΕ αναφέρει ότι μέσα στο 2011 θα βάλουν λουκέτο 225.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και θα χαθούν πάνω από 300.000 θέσεις απασχόλησης. Καθημερινά κλείνουν καταστήματα σε όλους τους δρόμους της πόλης και δεν ανοίγουν άλλα στη θέση τους», πρόσθεσε ο Παντελής Φιλιππίδης, επανεκλεγείς στο νέο δ.σ. του ΕΣΘ.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!