Searching...

Εν αναμονή ο δρόμος Μουδανιών – Ποτίδαιας

Καθυστέρηση και συμφέροντα είναι μπλεγμένα σ'ένα σημαντικότατο οδικό έργο, η κατασκευή του οποίου θα σώσει ζωές. Πρόκειται για τη μετατροπή της επαρχιακής οδού(πιο επαρχιακη δε γινεται!) Μουδανιά – Ποτίδαια, μήκους μόλις 5,2 χλμ., σε φυσιολογικο αυτοκινητόδρομο.
Το έργο, ενώ είναι έτοιμο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, δεν μπορεί να προχωρήσει, καθώς πρέπει να προηγηθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων (απαιτείται προσωρινή τιμή μονάδας, ώστε όταν επιλεγεί ο ανάδοχος να μπορεί να γίνει η απαλλοτρίωση). Κι ενώ η υπόθεση επρόκειτο να εκδικαστεί τις προηγούμενες μέρες, εντούτοις, λόγω της αποχής των δικηγόρων, αναβλήθηκε για τον προσεχή Ιούνιο.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που δημιουργούνται προσκόμματα στο έργο, καθώς η ιστορία πάει πίσω, στο 2007, με τους καταστηματάρχες της περιοχής να προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με αιτιολογικό ότι με το νέο δρόμο θα παρεμποδιστεί η δουλειά τους. Οι προσφυγές τους ναι μεν απορρίφθηκαν από το ΣτΕ, αλλά καθυστέρησαν σημαντικά το έργο. Τώρα, ξεφυτρώνουν νέες καθυστερήσεις.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, σε ημερίδα – διαβούλευση που διοργάνωσε στην περιοχή το περασμένο καλοκαίρι, κάλεσε τους παρόδιους επαγγελματίες να συνεργαστούν, προκειμένου το έργο να προχωρήσει, καθώς περαιτέρω καθυστερήσεις συμβάλλουν στην αύξηση του φόρου αίματος στην περιοχή.
«Είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει. Κρατούνται όμηροι οι Θεσσαλονικείς που επισκέπτονται τη Χαλκιδική, οι Χαλκιδικιώτες και όλοι οι τουρίστες. Οσα κι αν είναι τα εμπόδια, θα συνεχίσω την προσπάθεια για να τα ξεπεράσουμε και το έργο να κατασκευαστεί», δηλώνει ο κ. Μαγκριώτης. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι μαζί με την κατασκευή του τμήματος Ποτίδαια – Κασσανδρεία, το οποίο έχει ήδη ανάδοχο και θα κοστίσει περίπου 80 εκατ. ευρώ, θα δοθεί σε μεγάλο βαθμό λύση στα κυκλοφοριακά αλλά και στα προβλήματα οδικής ασφάλειας στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής. «Μένει βέβαια και η συνέχεια της προσπάθειας μέχρι το τέλος του πρώτου ποδιού. Εξάλλου, πρόσφατα δημοπρατήθηκε και το έργο Θέρμη – Γαλάτιστα, ώστε άλλη μία λαιμητόμος της περιοχής να έχει σύντομα ανάδοχο», καταλήγει ο κ. Μαγκριώτης.
Η αναγκαιότητα κατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος, πέρα από το γεγονός ότι αυτό αποτελεί καρμανιόλα, αυξάνεται μετά τη δημοπράτηση του δρόμου Ποτίδαιας – Κασσανδρείας. Είναι αδιανόητο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Μουδανιά να υπάρχει αυτοκινητόδρομος, από την Ποτίδαια και μετά πάλι αυτοκινητόδρομος και ενδιάμεσα οι πολίτες να κυκλοφορούν σε ένα στενό και ανεπαρκή δρόμο.
«Η ''Εγνατία Οδός ΑΕ'' έχει επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία στα προβλήματα και στις ανησυχίες των παρόδιων επιχειρηματιών και ιδιοκτητών, οι οποίες έχουν σχέση με την προσβασιμότητα στις ιδιοκτησίες τους. Για το λόγο αυτόν έχουμε εντάξει μέσα στο έργο βελτιωτικές προτάσεις για την προσβασιμότητα, οι οποίες ανέβασαν το αρχικό κόστος από 35 εκατ. ευρώ σε 42 εκατ. ευρώ. Αρα λοιπόν έχουμε ικανοποιήσει το σύνολο των αιτημάτων των παρόδιων, ώστε και αυτοί να επωφεληθούν από την κατασκευή του έργου», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης.
Το έργο που προωθείται προς ένταξη και δημοπράτηση, εκτός από το τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια, περιλαμβάνει και το κομμάτι από τη Σωζόπολη μέχρι τα Μουδανιά. Στο υφιστάμενο οδικό τμήμα των 15 χλμ. από τη Σωζόπολη μέχρι τα Μουδανιά (έχουν ολοκληρωθεί οι επεμβάσεις μετατροπής του από οδό ταχείας κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομο) προβλέπονται βελτιώσεις στους ανισόπεδους κόμβους Πλαγίων και Πορταριάς, καθώς επίσης και η δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων, Φλογητών και Διονυσίου.
Στο οδικό τμήμα των 5,2 χλμ. της επαρχιακής οδού Μουδανιά – Ποτίδαια προβλέπεται η αναβάθμιση και μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και με ενδιάμεσο μεταλλικό στηθαίο. Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου συνολικού μήκους 12 χλμ., εκατέρωθεν της αρτηρίας, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων εγκαταστάσεων. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται η αναβάθμιση ορισμένων από τις κάθετες οδούς, ώστε μέσω αυτών να αποκτούν ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση οι υφιστάμενες παραθαλάσσιες χρήσεις γης. Η διάρκεια κατασκευής του έργου υπολογίζεται σε 30 μήνες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι 42 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ενώ άλλα 5,2 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν οι απαλλοτριώσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας Νέων Μουδανιών, το 2009 σε αυτά τα 5 εφιαλτικά χιλιόμετρα θρηνήσαμε έξι άτομα, με τα περισσότερα δυστυχήματα να προκαλούνται λόγω παράνομων αναστροφών. Την ίδια χρονιά τραυματίστηκαν σοβαρά τρία άτομα και άλλα 12 ελαφρά. Το 2010 άλλος ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του στο συγκεκριμένο τμήμα, ένας ακόμη τραυματίστηκε σοβαρά και άλλοι επτά τραυματίστηκαν ελαφρά, ανάμεσά τους και ένας πεζός. Επίσης, τους καλοκαιρινούς μήνες σε καθημερινή βάση σημειώνονται δύο με τρία τροχαία με υλικές ζημιές.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!