Searching...

Δακτύλιος στη Θεσσαλονίκη

Με την εφαρμογή δακτυλίου στο κέντρο της πόλης και με δαγκάνες για τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα σχεδιάζει η νέα δημοτική αρχή να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, αναφερόμενος χθες στις πρωτοβουλίες που η παράταξή του πρόκειται να αναλάβει για το κυκλοφοριακό, αλλά και στις επιπτώσεις του στην ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης, μίλησε ακόμη και για “απαγόρευση κυκλοφορίας των ΙΧ σε περιοχές του κέντρου”.
Σε διευκρινιστική ερώτηση της “Μ”, μάλιστα, είπε ξεκάθαρα πως στις σκέψεις του είναι επίσης η καθιέρωση δακτυλίου στο ιστορικό κέντρο της πόλης, εντός του οποίου θα απαγορεύεται η κίνηση των ΙΧ (το σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος προέβλεπε την απαγόρευση κυκλοφορίας στο τμήμα μεταξύ των οδών Π. Μελά - Τσιμισκή - Πλ. Ελευθερίας - Νίκης).
Όπως ανέφερε, ο δακτύλιος εφαρμόζεται σε πολλές περιοχές, προβλέποντας την απαγόρευση της κυκλοφορίας σε ορισμένα σημεία των πόλεων, και σημείωσε ότι το ζήτημα της μη εφαρμογής του είναι πολιτική απόφαση, για να μη δυσαρεστούνται οι οδηγοί. “Και στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις μιλήσαμε για δακτύλιο. Ο δακτύλιος, η απαγόρευση της κυκλοφορίας σε σημεία της πόλης, είναι από τα μέτρα που λαμβάνονται σε όλο τον κόσμο. Δεν κάνουμε καμία καινοτομία. Απλώς, η μη εφαρμογή του είναι θέμα πολιτικής απόφασης, για να μη δυσαρεστήσουμε τον κάθε οδηγό ΙΧ, ο οποίος θέλει να πίνει καφέ και να βλέπει μπροστά το αυτοκίνητό του”.

“Πράσινο φράγμα” στο κέντρο
Τα οχήματα εκτός κέντρου της πόλης θέλει και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης, ο οποίος τονίζει πως στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα “πράσινο φράγμα”. Δηλαδή, οι οδηγοί να σταθμεύουν τα οχήματά τους σε πάρκιγκ περιμετρικά του κέντρου και με mini bus να φτάνουν στον προορισμό τους. Επί τούτου, είπε, θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε να μειωθεί το κόστος στάθμευσης στα πάρκιγκ, ειδικά τις πρώτες ώρες.

1.100 κλήσεις σε μία εβδομάδα
Με το κυκλοφοριακό συνδέεται και το διπλοπαρκάρισμα, για την αντιμετώπιση του οποίου ο κ. Μπουτάρης επανέλαβε πως η διοίκηση του δήμου θα επιδείξει “μηδενική ανοχή”.
Προανήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων της δημοτικής αστυνομίας, συνεννόηση για το ωράριο των φωρτοεκφορτώσεων, πρωτοβουλία για την αλλαγή του νόμου με αυστηροποίηση των προστίμων, αλλά ακόμη και χρήση δαγκάνων, των συστημάτων που τοποθετούνται στις ρόδες για την ακινητοποίηση των οχημάτων. Η αρμόδια αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας του Πολίτη Καλυψώ Γούλα έκανε γνωστό πως, παρά τις ελλείψεις δημοτικών αστυνομικών, οι έλεγχοι εντατικοποιήθηκαν και τα Σαββατοκύριακα και πως θα αυξηθούν μόλις η δύναμη ανέλθει στα 300 άτομα, όπως είναι ο στόχος, από τα 174 που είναι σήμερα, με προβλεπόμενα από το οργανόγραμμα τα 630. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία που ανακοίνωσε, την εβδομάδα από τις 3 έως τις 10 Ιανουαρίου βεβαιώθηκαν 1.165 παραβάσεις και αφαιρέθηκαν πινακίδες από 75 αυτοκίνητα.

Παραεμπόριο
Η κ. Γούλα αναφέρθηκε και στην αντιμετώπιση του παραεμπορίου, με τη δημοτική αστυνομία να έχει ήδη κάνει μια πρώτη επιχείρηση την Κυριακή στην παλιά παραλία. Τα μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου θα αποφασιστούν σήμερα σε σύσκεψη που έχει συγκαλέσει ο δήμος Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας, του ΣΔΟΕ, των τελωνειακών, των εμπόρων, των επιμελητηρίων κ.ά. Ο κ. Μπουτάρης τόνισε πως πολιτική απόφαση είναι “να μην υπάρχει σεντόνι στα πεζοδρόμια”. Επισήμανε την ανάγκη ελέγχων στα σημεία εισόδου στη χώρα των παράνομων προϊόντων και επανέλαβε πως θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ειδικοί χώροι για το εμπόριο αυτό, με την προϋπόθεση των νόμιμων διαδικασιών.


Άμεση πολεοδομική εξυπηρέτηση

Η ασφυξία στην Πολεοδομία Θεσσαλονίκης, κυρίως εξαιτίας των αιτήσεων για την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων, που εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τις 25.000, οδήγησε τον δήμο στην αναζήτηση λύσης για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Έτσι, από σήμερα θα λειτουργούν ειδικά συνεργεία με δημοτικούς υπαλλήλους που θα αναλαμβάνουν την εξυπηρέτηση των πολιτών που θέλουν να ενταχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης των πολεοδομικών αυθαιρεσιών. Τα συνεργεία έχουν εγκατασταθεί στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δημαρχείου, θα δέχονται το κοινό από τις 08:00 έως τις 16:30 και θα παραμείνουν έως τις 28 Φεβρουαρίου, οπότε λήγει η σχετική προθεσμία. Όπως έγινε γνωστό, στην Πολεοδομία Θεσσαλονίκης έχουν ήδη κατατεθεί 15.300 αιτήσεις. Από αυτές, οι 4.000 δεν έχουν πρωτοκολληθεί, 9.000 δεν έχουν καταχωρηθεί, ενώ σε 13.300 δεν έχει προχωρήσει ο φάκελος και δεν έχει γίνει η επιβολή προστίμου. Εκτιμάται μάλιστα πως έως το τέλος της προθεσμίας θα κατατεθούν άλλες 10.000 αιτήσεις.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης ανέφερε πως ο δήμος θα δώσει λύση και σε ένα άλλο μεγάλο αγκάθι της πολεοδομίας, αυτό της πολύμηνης καθυστέρησης για την έκδοση αντιγράφων οικοδομικών αδειών. “Σήμερα απαιτούνται έως 3 μήνες, εμείς από την ερχόμενη εβδομάδα θα εξυπηρετούμε σε 2 μέρες”, είπε. Στο τμήμα Αρχείου Οικοδομικών Αδειών της Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης εκκρεμούν 4.500 αιτήσεις χορήγησης αντιγράφων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μεταξύ των πολλών εκκρεμοτήτων στην πολεοδομία είναι και ο έλεγχος 1.500 καταγγελιών για αυθαιρεσίες, αλλά και 20 αιτήσεις ελέγχου επικίνδυνων κτισμάτων!

 www.makthess.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!